۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85126536
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

گرمای هوا در گیلان کاهش می یابد

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85126536
گرمای هوا در گیلان کاهش می یابد

رشت - ایرنا - پیش بینی هواشناسی گیلان حاکی از فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار از عصر امروز سه‌شنبه تا پایان روز جمعه است که بر این اساس پس از چند روز هوای گرم با حداقل دمای ۳۷ درجه به مرور از شدت گرما در این استان کاسته می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان درباره این فعالیت این سامانه ناپایدار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز ناپایداری‌های موقتی در مناطق مختلف استان شکل می گیرد که همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده است.

آرش نبی‌زاده اظهار کرد: با تقویت و تشدید ناپایداری هوا از فردا "چهارشنبه" تا جمعه در استان گیلان شاهد بارندگی گاه رگباری و به صورت موقتی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق شدید، مه آلودگی و در مناطق مستعد احتمال تگرگ خواهد بود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه ناپایدار تناوبی بوده و تداوم ندارد، اضافه کرد: بر این اساس تا جمعه هفته جاری در برخی از ساعت‌ها بارندگی‌ و ناپایداری شدید و در برخی ساعات دیگر بارش نخواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش گرمای هوا طی این مدت خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی‌ها دمای هوا استان در این مدت سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و به این ترتیب از شدت گرمای چند روز گذشته کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه با گذر این سامانه ناپایدار از شنبه هفته آینده شاهد پایداری هوا در گیلان خواهیم بود، اظهار کرد: روز گذشته رودبار با ۳۷ درجه گرمترین منطقه استان بوده ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۹ درجه و رطوبت هوا ۷۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: فعالیت‌های دریانوردی برای امروز مناسب است اما از چهارشنبه تا جمعه به دلیل بازندگی و افزایش ارتفاع موج با احتیاط مناسب است.

وی با ارائه توصیه‌هایی به کشاورزان و ضرورت رعایت آنها از عصر امروز تا جمعه هفته جاری اظهار کرد: مدیریت ارتفاع آب در زمین‌های شالیزاری کشت شده و کرت‌های خزانه، بستن خروجی کرت‌های شالیزاری برای استفاده از آب باران برای انجام عملیات زراعی و بررسی و استحکام پوشش پلاستیکی خزانه‌های برنج باید مورد توجه جدی شالیکاران قرار گیرد.

نبی‌زاده اضافه کرد: مدیریت و در صورت نیاز ایجاد زهکشی در باغات چای برای جلوگیری از راکد ماندن آب، خودداری از تردد در مسیل و حاشیه رودخانه‌ها، پرهیز از هرگونه عملیات سم‌پاشی و محلول‌پاشی در باغات و مزارع و رعایت نکات ایمنی در زمان وقوع رعد و برق و صاعقه و پناه بردن به مکان امن از دیگر موارد قابل توجه طی این مدت است.

نشاء برنج تاکنون در بیش از ۲۲۰ هزار هکتار معادل ۹۳ درصد شالیزارهای استان انجام شده و کشت و کار برنج طی روزهای اخیر شدت گرفته‌ است. بیشتر بخوانید: نشاء برنج در ۲۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha