پایگاه خبری غربی : حضور آمریکا در سوریه با هدف تاراج منابع این کشور است

دمشق - ایرنا - پایگاه خبری کشور چک در اروپا در گزارشی اعلام کرد: نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه برای تصرف سرزمین ها و تاراج ثروت های این کشور حضور دارند.

به گزارش ایرنا از سانا خبرگزاری دولتی سوریه ؛ پایگاه خبری چک «ATC24» درگزارش خود تأکید کرد که حضور نیروهای اشغالگر آمریکا در سرزمین های سوریه به منظور مبارزه با گروه تروریستی «داعش» نیست، بلکه بخشی از جنگ واشنگتن علیه سوریه است که شامل تحریم‌های اقتصادی نیز می‌شود.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

بصورت کلی کاروان هایی از نیروهای اشغالگر آمریکایی شامل کامیون و تانکر حامل نفت سرقتی سوریه را از گذرگاه غیرقانونی المحمودیه عبور و راهی خاک عراق می کنند.

این سایت غربی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساخت پایگاه‌های نظامی جدید توسط آمریکا در شرق سوریه به معنای ادامه اشغال سرزمین‌های سوریه و ثروت آن است.

بر اساس این گزارش ، بهانه مبارزه با گروه تروریستی «داعش» دیگر معنایی ندارد، به ویژه اینکه در صورت خروج آمریکا از سوریه، دولت سوریه و قدرت‌های متحد آنان می‌توانند با بقایای این گروه تروریستی مبارزه کنند.

این سایت تاکید کرد که با توجه به گشایش گسترده عربی و منطقه ای به روی دمشق و از سرگیری حضور سوریه در نشست های اتحادیه عرب و تقویت روابط آن با کشورهای مختلف، سیاست خصمانه آمریکا در قبال سوریه واضح تر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha