۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85126612
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳ واحد آلاینده در بهارستان اخطاریه محیط زیست گرفتند

بهارستان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهارستان از شناسایی یک واحد فعال غذایی و ۲ واحد بازیافت پلاستیک آلاینده در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی جودکی روز چهارشنبه در تشریح این خبر به خبرنگاران گفت: طی گشت و پایش در سطح شهرستان، ضمن بررسی وضعیت زیست محیطی واحدهای مستقر در حوزه استحفاظی یک واحد غذایی در شهرک صنعتی بهاریه و نسیم شهر شناسایی شد که ضمن ابلاغ استانداردهای زیست محیطی به منظور ادامه فعالیت، تمامی موارد لازم به ویژه مدیریت صحیح پسماند تولیدی و فاضلاب خروجی به ایشان گوشزد شد.

وی به شناسایی ۲ واحد ضایعاتی در نسیم شهر، اشاره کرد و افزود: این ۲ واحد که در زمینه جمع آوری و تفکیک ضایعات پلاستیکی فعال هستند، پس از شستشو، نسبت به ذوب پلاستیک ها و بازیافت آنها اقدام کرده که به دلیل غیر اصولی بودن و عدم اتخاذ تمهیدات زیست محیطی طی فرایند فعالیت خود، اخطاریه زیست محیطی به آنها ابلاغ شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: واحدهای شناسایی شده پس از اتمام مهلت اعطایی طی ابلاغیه های صادره، مجددا مورد پایش قرار خواهند گرفت که در صورت عدم اصلاح عملکرد، برخورد قاطع و قانونی با آنان صورت خواهد پذیرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان تاکید کرد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی رعایت مسائل زیست محیطی و عدم هرگونه فعالیت مخرب محیط زیست وظیفه ای عمومی بوده و همه قشرها، در هر سن، جایگاه، نقش و سمتی، به ویژه مدیران واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی، باید در قبال آن احساس مسئولیت داشته و بدانند تبعات هرگونه آلودگی محیط زیستی گریبانگیر همه مردم و خانواده ها و موجودات زنده خواهد بود.

شهرستان بهارستان با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha