۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85126622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنایع خلاق البرز از حمایت بانکی بهره مند می شوند

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85126622
صنایع خلاق البرز از حمایت بانکی بهره مند می شوند

کرج – ایرنا- مدیرکل اقتصاد و دارایی و دبیر قرارگاه حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران استان البرز اعلام کرد: شرکت های دانش بنیان و صنایع خلاق این استان از حمایت ویژه بانکی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، رضا جعفری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز مستقر در افزود: شرکت های دانش بنیان در صورت استقرار در کارخانه نوآوری استان تسهیلات ویژه دریافت خواهند کرد.
دبیرقرارگاه ویژه حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران البرز افزود: با هماهنگی صورت گرفته بانک های عامل استان البرز آماده پرداخت تسهیلات به دانش بنیان ها و شرکت های خلاق مستقر در کارخانه نوآوری و صنایع خلالق البرز هستند.
جعفری گفت: با توجه به اهمیت شرکت های دانش بنیان، خلاق و استارتاپی در رشد و توسعه اقتصادی استان و کشور، رفع موانع در مسیر فعالیت این شرکت ضروری است .
وی ادامه داد: توسعه شرکت های دانش بنیان در استان البرز و مناطق دیگر کشور با جذب حداکثری دانش آموختگان و افراد خلاق ونخبه علمی همراه است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی البرز گفت: اکنون در مجموعه کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز فضایی ایجاد شده است تا زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها که از سرمایه لازم برخوردار نیستند فراهم شود و امکان بهره برداری از ایده های فارغ التحصیلان دانشگاه ها مهیا گردد.

دبیر قرارگاه ویژه حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران البرز گفت: این کارخانه با هدف کمک به کسب و کارها و ایجاد اشتغال با تکیه بر ظرفیت منابع انسانی مستعد و همچنین حل مسائل استان با رویکردی نوآورانه در البرز پی ریزی شده و محلی برای متولد شدن ایده ها، رشد و به بار نشستن خلاقیت نیروهای متخصص است.
وی افزود: در بازدیدی که با حضور ۱۶ نفر از مدیران امور شعب استان البرز از این مجموعه ملی شد، شرکت های دانش بنیان و کارآفرین مستقر در این کارخانه ، به بیان مشکلات خویش بویژه در حوزه امور بانکی و مالیاتی را مطرح کرده و مدیران امور شعب بانکهای استان البرز آمادگی خود را جهت حمایت و رفع مشکلات شرکتهای دانش بنیان استان البرز اعلام کردند که این موضوع می تواند تحولی مناسب برای تامین مالی فعالیتهای مرتبط با دانش بنیان ها و شرکت های نوآور و خلاق ایجاد کند.
کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری کرج دارای ۱۳ هزار متر زیربنا است که امکان توسعه در ۱۰ هکتار را دارد .
توسعه مهارت های فردی کاربردی، احصای نیازهای استانی و ایجاد هم افزایی بین ظرفیت های استانی و نیروی کار مستعد، یکی از وظایف مهم کارخانه نوآوری است. روحیه جهادی و سختکوشی از عواملی است به تحقق این هدف والا کمک می کند.
این کارخانه با ارائه راهکارهایی چون حمل و نقل دوستدار محیط زیست، امکانات رفاهی و تفریحی مانند هتل فناوری ، کافه استارتاپ، مغازه خلاق و سینما فرصت اقامت زمینه اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر فراهم کرده است .
قرار است که بخشی از شرکت های دانش بنیان و خلاق البرز در این مجموعه استقرار پیدا کنند.
ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت و رشد ایده‌های نو، حمایت از طرح‌های برتر محققان، دانشجویان و دانش آموزان، کمک به شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان، افزایش تولید داخلی و کنار گذاشتن مونتاژ کاری، ایجاد زمینه مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و تجاری سازی، برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت وخروج از فرهنگ تک محوری و تولید در یک زمینه خاص و پرداختن به همه نیازهای جامعه از اهداف راه اندازی این کارخانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha