پلمب مراکز مداخله‌گر سلامت در مشهد ۸۰ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار مراکز غیر مجاز مداخله‌گر سلامت پلمب شده در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، طی هفته‌های اخیر افزایش حدود ۸۰ درصدی داشته است.

دکتر سید کاظم غفاریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴ مرکز مداخله‌گر پزشکی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه امسال شناسایی و مهر و موم شدند که این میزان اکنون به ۲۵ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: این مراکز غیرمجاز شناسایی شده که در حوزه پوست و مو فعالیت داشتند، در قالب کارگروه مبارزه با مداخله‌گران سلامت و در راستای حفظ سلامت شهروندان این مراکز مهر و موم و پرونده آن‌ها به مراجع قانونی ارسال شده است.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به عنوان نمونه در یکی از این مراکز لیزر و اعمال تهاجمی پوست و در مرکزی دیگر بدون حضور پزشک، بوتاکس و لیزر انجام می‌شد که تمامی این موارد تخلف محسوب می‌شود.

دکتر غفاریان با بیان اینکه مداخله گران سلامت تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شوند، ادامه داد: گزارش‌های مردمی در برخورد با متخلفان و مداخله‌گران حائز اهمیت است، لذا شهروندان می‌توانند گزارشها و شکایتهای خود را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند و یا موارد تخلف را در سامانه جامع نظارت معاونت درمان ثبت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha