دست همکاری دادگستری فارس برای تسریع احداث شهر بین‌المللی سلامت شیراز

شیراز-ایرنا-شهر سلامت شیراز که با هدف تبدیل شدن به یکی از قطب‌های درمانی و گردشگری سلامت در منطقه و خاورمیانه در حال ساخت است روز سه‌شنبه پذیرای شماری از مسئولان فارس بود که رییس کل دادگستری استان در این بازدید اعلام کرد تدابیر لازم برای رفع موانع ساخت و تسریع عملیات احداث اتخاذ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهر شیراز به دلیل موقعیت جغرافیایی و جاذبه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی و گردشگری و برخورداری از استعداد و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پزشکی تحت عنوان قطب پزشکی کشور و همجواری با استان‌های جنوبی و قرار گرفتن در نقطه خاصی از منطقه غرب آسیا، پذیرای بسیاری از گردشگران سلامت از کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است.

افزون بر آن وجود آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) و تاریخی‌ترین و قدیمی‌ترین آثار باستانی خاورمیانه در استان فارس، زائران، باستان شناسان و گردشگران خارجی را برای زیارت و بازدید از آثار تاریخی به شیراز جذب می‌کند.

بهره‌مندی منطقه از این شرایط خاص زمینه را برای تأسیس یک شهر فوق مدرن بین المللی سلامت و گردشگری با هدف توریست درمانی فراهم کرده است‌.

جذب گردشگران سلامت و سرمایه‌های داخلی و بین المللی

شهر سلامت شیراز یکی از قطب‌های درمانی و گردشگری سلامت در منطقه و خاورمیانه خواهد بود که با ارایه خدمات متنوع گردشگری سلامت باعث جذب گردشگران سلامت و سرمایه‌های داخلی و بین المللی می‌شود.

همچنین تاسیس این شهر با تقویت مبادلات و ارتباطات با سایر کشورها به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس افزون بر ارتقای نظام کالبدی فعالیتی و اقتصادی شهر شیراز و استان فارس به عنوان یکی از منابع درآمدی به تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور کمک می‌کند.

پروژه شهر سلامت شیراز در جاده شیراز - سپیدان در فاصله هشت کیلومتری شیراز در منطقه ای موسوم به گلستان با وسعت ۹۶۴ هکتار در حال احداث است.

دست همکاری دادگستری فارس برای تسریع احداث شهر بین‌المللی سلامت شیراز

کاربری‌های موجود در شهر سلامت شیراز

مجتمع بیمارستانی، کلینیک و پاراکلینیک، خدمات مراقبتی، سرای بازنشستگی، اسپا، باغ شفابخش، فضاهای فرهنگی، تفریحی و تندرستی، اسکان موقت، هتل و مهمانسرا، خدمات اداری، تجاری و بازرگانی، پارک علم و فناوری سلامت، باغ تحقیقات گیاهان دارو، فضاهای آموزشی و پژوهشی، لجستیک و انبارداری از کاربری‌های موجود در شهر سلامت شیراز به شمار می‌رود.

رییس دادگستری کل استان فارس روز سه‌شنبه ۹ خردادماه با هدف حل مشکلات و اتخاذ تدابیر لازم برای تسریع روند ساخت شهر بین‌المللی سلامت شیراز از این پروژه بازدید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در این بازدید گفت: از آنجا که شیراز قطب پزشکی کشور محسوب می‌شود نیاز مبرمی به تأسیس شهر سلامت دارد لذا از سال ۱۳۸۶ اقدامات اولیه برای راه‌اندازی این شهرک انجام شده است.

رییس دادگستری کل استان فارس ادامه داد: از سال ۱۳۸۶ تاکنون در مقاطعی به دلایل مختلف عملیات اجرایی برای احداث این شهرک متوقف شده است‌ اما اخیرا اقدامات خوبی توسط هیأت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصادی برای راه‌اندازی این شهر سلامت صورت گرفته است.

دادگستری به دنبال دلایل توقف عملیات ساخت در مقاطع مختلف

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید براینکه استان فارس نیاز مبرمی به احداث شهر سلامت دارد، بیان کرد، در حال حاضر به دنبال دلایل توقف عملیات و انجام نشدن کار در این شهر سلامت در طول این سالها هستیم؟ در واقع دادگستری به شدت به دنبال چرایی توقف عملیات در طول این سالها برای ساخت شهر بین‌المللی سلامت است.

وی افزود: درصدد هستیم هر چه سریعتر تدابیر لازم برای تسریع عملیات در این منطقه اتخاذ شود. دادگستری مکاتبات لازم را برای صدور هر چه سریعتر مجوزها انجام خواهد داد.

بخش عمده اراضی ملی هستند

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اراضی شهر سلامت ملی هستند و پروژه شهر سلامت شیراز معارض قابل توجهی ندارد، گفت: در مناطق آزاد موانعی وجود دارد که باید زودتر مصوبات لازم برای برطرف شدن این موانع تصویب شود. حتما مکاتبات لازم با رییس قوه قضاییه و دادستان انجام می‌شود تا مناطق ویژه و سازمان مناطق آزاد زودتر مجوزها را صادر کنند.

وی بیان کرد: اگر موانع موجود برطرف نشود این پروژه پیش نمی‌رود؛ امیدواریم با این حرکتی که شروع شده تا سال ۱۴۰۳ شاهد توسعه زیرساخت‌ها در ۱۰۰ هکتار پیشبینی شده باشیم و تمهیدات لازم برای مابقی این پروژه نیز اندیشیده شود.

او با بیان اینکه راه‌اندازی شهر بین‌المللی سلامت شیراز در کشور کاری بی‌نظیر است، افزود: شهر سلامت شیراز می‌تواند پذیرای سرمایه گذاران و پزشکان از سراسر کشور شود و زمینه مناسبی را برای جذب پزشکان بسیاری از مناطق مختلف کشور فراهم کند. دادگستری به جد این قضیه را دنبال می‌کند تا این کار به نتیجه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha