۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 85126806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هرتزوگ با علی اُف دیدار کرد

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبر: 85126806
هرتزوگ با علی اُف دیدار کرد

تهران- ایرنا- اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی با الهام علی اُف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در باکو دیدار کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آذرتاج، الهام علی اُف مسائل دوجانبه و منطقه ای را محور در دیدار با هرتزوگ برشمرد و از همکاری تل آویو و باکو در زمینه‌های مختلف تجارت، انرژی و امنیتی سخن گفت و مناسبات دوطرف را دارای پتانسیل زیادی برای کار در آینده دانست.

او همچنین ی با بیان اینکه در دیدار امروز مذاکرات بسیار خوبی در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای انجام شد، اظهار کرد: مطمئن هستم که در چارچوب دیدار هیات های دو طرف، طیف وسیعی از موضوعات مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رئیس رژیم صهیونیستی نیز در این دیدار، روابط تل آویو و باکو را "راهبردی" خواند و با دعوت از الهام علی‌اُف برای سفر به سرزمین های اشغالی و بدون اشاره به جنایات و جنگ افروزیهای رژیم جعلی اسرائیل در منطقه ادعا کرد: دو طرف بر صلح، رفاه و توسعه بر کل منطقه تأثیر گذار هستند.

به نوشته آذرتاج، در جریان این سفر دو تفاهم‌نامه همکاری بین رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان در زمینه بهداشت و علوم پزشکی امضا شد.

در همین حال، خبرگزاری ریپورت دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان و شرکت در مراسم موسوم به هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس رژیم جعلی اسرائیل را از جمله برنامه های سفر دو روزه هرتزوگ به باکو اعلام کرده است.

جمهوری آذربایجان به رغم مخالفت جامعه شیعی و مذهبی خود، در ادامه توسعه مناسباتش با رژیم صهیونیستی، اوایل سال جاری سفارت را خود در تل آویو افتتاح کرد.

دو طرف طی سال های اخیر همکاری های نظامی، سیاسی و اقتصادی نزدیکی با هم برقرار کرده‌اند به طوری که بر اساس اعلام موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، بیش از ۱۷ درصد صادرات نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان اتفاق افتاده و حدود ۴۰ درصد نفت وارداتی رژیم اسرائیل نیز از جمهوری آذربایجان تامین شده است. این درحالی است که شماری از ناظران و تحلیلگران سیاسی درباره پیامدهای منفی چنین همکاریهایی بین باکو با تل آویو بر صلح، امنیت و ثبات منطقه با توجه به خوی توسعه طلبانه و تجاوزگرانه تل آویو هشدار داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha