۵۲۰ بقعه متبرکه گیلان میزبان جشن‌های ولادت امام رضا (ع) است

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری جشن‌های ولادت امام رضا (ع) در ۵۲۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام ستار علیزاده عصر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه های مختلف فرهنگی ویژه امشب و فردا سالروز ولادت امام رضا (ع) در بقاع متبرکه امام علی ابن موسی الرضا (ع) تدارک شده است که مولودی خوانی، اجرای گروه سرود، سخنرانی، برپایی خیمه های معرفت، مشاوره دینی و خانوادگی، برپایی ۵۲ ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه واقع در محورهای مواصلاتی پرتردد استان گیلان از جمله این برنامه ها است.

وی با تشریح برنامه های انجام شده همزمان با دهه کرامت خاطر نشان کرد: تجلیل از ۱۲۶ نفر از اعضای هیات امنا و مدیران مراکز افق، خادمان و خیران بقعه‌ساز، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه و ۳۰ محفل انس با قرآن شامل ۱۳ محفل ویژه خواهران و برگزاری ایستگاه سلامت، ویزیت و خدمات پزشکی رایگان در ۱۵ بقعه متبرکه از جمله برنامه هایی بوده که در طول این دهه در گیلان برگزار شده و یا در حال امجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: توزیع ۲ هزار بسته کمک معیشتی در دهه کرامت در راستای اجرای برنامه فرهنگی قرار دوازدهم در امام زادگان هم از دیگر برنامه ها در این دهه است.

خدام رضوی که از روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه وارد گیلان شده‌اند، با حضور در محلات و شهرستان‌های این استان به خصوص در شهر رشت، شمیم عطر رضوی را به مردم ولایتمدار گیلان هدیه کردند. بیشتر بخوانید: رشت با حضور کاروان خدام رضوی عطر و بوی امام رضایی گرفت

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha