۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 2837
کد خبر: 85126921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیم قرن زحمات پدر اقلیم شناسی ایران تجلیل شد

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳
کد خبر: 85126921
نیم قرن زحمات پدر اقلیم شناسی ایران تجلیل شد

شیراز-ایرنا- آیین نکوداشت پرفسور هوشنگ قائمی پدر اقلیم شناسی ایران در محل اداره کل هواشناسی فارس برگزار و از زحمات و تلاش‌های وی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ قائمی، متولد ۱۳۱۴ در شیراز و دارای مدرک دکترای ژئوفیزیک از دانشگاه ردینگ انگلستان است.

وی پایه‌گذار اقلیم‌شناسی سینوپتیکی (اقلیم‌شناسی بر مبنای بررسی‌های هواشناختی)، پایه‌گذار نظریه علمی در زمینه هواشناسی پویشی (هواشناسی دینامیکی) و ایجاد تغییرات اساسی و بنیادی در علم جغرافیا و اقلیم‌شناسی است.

این دانشمند اقلیم شناس در سال ۱۳۸۴ از سوی انتشارات سمت تقدیر و جایزه جشن رونمایی از هزارمین کتاب این مرکز را دریافت کرد.

نیم قرن زحمات پدر اقلیم شناسی ایران تجلیل شد

معاون فنی و شبکه‌ دیدبانی اداره کل هواشناسی فارس در حاشیه تجلیل از دکتر هوشنگ قائمی به خبرنگار ایرنا گفت: ایشان از بزرگان هواشناسی و از کارمندان قدیم این سازمان بوده که در امر پژوهش، تدوین کتاب و انتشار مقالات کوشیده اند.

جواد کریمیان افزود: بسیاری از کارشناسان هواشناسی در زمان دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف از توان علمی ایشان بهره مند شده اند و سال‌ها هم به عنوان مشاور سازمان در دوره‌های مختلف از ایشان کمک گرفته شده است.

وی با اشاره به سن دکتر قائمی که بیش از هشتاد و هشت سال از آن می گذرد، افزود: در این شرایط جسمی ایشان همچنان علاقه‌مند به ارایه بی دریغ دانش و تجربیات خود هستند که این مهم قابل توجه است.

نیم قرن زحمات پدر اقلیم شناسی ایران تجلیل شد

معاون هواشناسی فارس گفت: گسترش ارتباط اداره کل با دانشگاه و مراکز پژوهشی و حضور دانشجویان علاقه مند به تحقیق و پژوهش در ایستگاه های هواشناسی و ارایه آمارهای صحیح و دقیق به آنان از دیگر برنامه های اداره کل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha