فارغ‌التحصیل توانمند، خروجی استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای است

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات، ارزشیابی و تضمین کیفیت سازمان سنجش کشور، سنجش صلاحیت حرفه‌ای در نظام آموزش عالی را ماموریت مهم این سازمان برشمرد و گفت: برونداد استقرار کامل این مهم در آموزش عالی، فارغ‌التحصیلانی با کیفیت و شایستگی‌های لازم برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار است.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان سنجش آموزش کشور، رضا محمدی در همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه ای در آموزش عالی در دانشگاه شهید بهشتی که با حضور وزیر و معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رؤسای دانشگاه ها و سازمان های تابعه همراه بود، با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور از ابتدای شکل گیری تا کنون و برشمردن دستاوردهای و نتایج حاصله افزود: مأموریت نخست این سازمان در نیم قرن گذشته، سنجش علمی داوطلبان ورود به دانشگاه ها و مراکز شغلی بوده است.

وی گفت:‌ در حوزه سنجش صلاحیت حرفه ای، یکی از مصادیق آن ارزشیابی علمی دانش متقاضیان ورود به حرفه ها، مشاغل و سنجش صلاحیت ها است.

محمدی تاکیدکرد: برگزاری بیش از پنجاه آزمون تخصصی در طول سال در سطوح شغلی، حرفه ای و سنجش صلاحیت حکایت از تجربه، توان و ظرفیت های بالقوة سازمان سنجش آموزش کشور دارد.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای استقرار نظام صلاحیت حرفه ای از سال ۱۳۸۸ تا پایان ۱۴۰۱ در سازمان سنجش انجام شده که نهایتا به تصویب چهارچوب صلاحیت حرفه ای ملی منتهی شد، افزود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است از دانش، تجربه ها و ظرفیت های نهادهای موجود در این حوزه حداکثر بهره برداری به عمل آید.

رییس مرکز تحقیقات، ارزشیابی و تضمین کیفیت سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اقدام ها و دستاوردهای این مجموعه در طراحی و استقرار نظام ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی تصریح کرد: سنجش صلاحیت حرفه ای یکی از حیطه های اصلی این نظام محسوب می شود.

وی افزود: در صورت استقرار کامل آن، برونداد نظام آموزش عالی یعنی فارغ التحصیلانی که از کیفیت و شایستگی های لازم برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار برخوردار خواهند بود از این رو باید نگاه کنترلی به کیفیت و شایستگی، جای خود را به رویکرد تضمین کیفیت دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha