۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85127439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش های رگباری و تگرگ زنجان را فرا می‌گیرد

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبر: 85127439
بارش های رگباری و تگرگ زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان ابری بوده و از بعدازظهر با وزش باد شدید، بارشهای رگباری، تگرگ و رعد و برق پیش بینی شده است.

حسن سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای این شرایط جوی هشدار زرد هواشناسی نیز صادر شده است، افزود: آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و مسیل ها نیز برای امروز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه شرایط پایدار جوی در استان حاکم خواهد بود، اظهار کرد: به لحاظ دمایی امروز و فردا دمای هوا در نقاط مختلف استان به خصوص نیمه شمالی به طور نسبی کاهش می یابد و از هفته آینده هوای گرمتری مستقر خواهد شد.

سلطانی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۷ درجه سانتیگراد بیان کرد و یادآورشد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۳ و ۲۹ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۲ درجه، آببر ۲۵ و ۳۹ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۲۹ درجه، قیدار ۱۴ و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

از بعدازظهر امروز امواج ضعیف بارشی در از استان عبور خواهد کرد که شاهد وزش باد شدید، رعد و برق و بارش های رگباری و محلی در استان خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha