۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85127603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند میزبان بیست و دومین اجلاس سازمان همکاری شانگهای

تهران- ایرنا - وزارت امورخارجه هند اعلام کرد این کشور میزبان اجلاس سالانه سازمان همکاری شانگهای به شکل مجازی در تاریخ ۴ ژوئیه سال جاری میلادی (۱۳ تیر) خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از ایندین اکسپرس، وزارت امورخارجه هند از میزبانی این کشور برای برگزاری اجلاس سازمان همکاری شانگهای در تاریخ ۴ ژوئیه به شکل مجازی خبر داد اما به دلایل برگزاری این اجلاس به شکل مجازی اشاره ای نکرد.

سال گذشته اجلاس سازمان همکاری شانگهای به شکل حضوری و با شرکت تمامی رهبران عالیرتبه این سازمان از جمله نارندرا مودی نخست وزیر هند، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سمرقند ازبکستان برگزار شد و هند ریاست دوره ای این اجلاس را ۱۶ سپتامبر سال گذشته به عهده گرفت.

وزارت امورخارجه هند در بیانیه ای اعلام کرد نارندرا مودی نخست وزیر این کشور برای نخستین بار ریاست بیست و دومین اجلاس شورای رهبران کشورهای سازمان همکاری شانگهای را به صورت مجازی برعهده خواهد داشت. تمامی کشورهای عضو این سازمان از جمله چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان برای شرکت در این نشست دعوت شده اند. به علاوه ایران، بلاروس، مغولستان نیز به عنوان کشورهای ناظر شرکت خواهند کرد

در ماه سپتامبر سال جاری میلادی نیز هند میزبان اجلاس گروه ۲۰ خواهد بود و قرار است روسای جمهوری چین و روسیه را در کنار رهبران کشورهای دیگر به این اجلاس دعوت کند.

اوایل ماه جاری هند میزبان ۲ روزه نشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در گوآ بود.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ با حضور روسای جمهوری روسیه، چین، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. هند و پاکستان نیز از سال ۲۰۱۷ به عضویت دائمی این سازمان درآمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha