۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85127685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شلوغی نانوایی‌ها در ششتمد خراسان رضوی ربطی به سهمیه آرد ندارد

سبزوار - ایرنا - رییس اتحادیه نانوایان شهرستان‌های سبزوار و ششتمد گفت: ازدحام و شلوغی صف برخی نانوایی‌ها در شهرستان ششتمد، ارتباطی با سهمیه آرد و تولید نان ندارد، چرا که میزان تولید نان بیش از سرانه جمعیتی مناطق در نظر گرفته شده است.

محسن درفشه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیروز در فضای مجازی مطالبی مبنی بر صف بستن مردم در مقابل نانوایی از ساعات اولیه بامداد در روستای "مِچ" شهرستان ششتمد منتشر شد و حال آنکه در این روستا همچون دیگر مناطق هیچ کمبودی در زمینه آرد وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در روستای مزبور، حتی سهمیه آردی افزون بر سرانه جمعیتی توزیع می شود اما مشخص نیست بخشی از حجم نان تولیدی به کجا هدایت می شود که بروز برخی مشکلات را به همراه داشته است.

رییس اتحادیه نانوایان سبزوار و ششتمد گفت: روستای مچ ششتمد، بر مبنای آمار مرکز بهداشت، هزار و ۸۵۰ نفر جمعیت دارد که سال گذشته به منظور رضایتمندی بیشتر و آرامش مردم، واحد دوم نانوایی نیز در این منطقه به بهره برداری رسید.

درفشه افزود: بر مبنای سامانه "نانی‌نو"، میزان پخت سهمیه آرد نانوایان به صورت هوشمند مشخص است که هر نانوایی چه میزان نان پخت و به فروش می‌رساند.

وی تصریح کرد: با اجرای مرحله دوم طرح نانی‌نو در اسفند سال گذشته و شناورسازی سهمیه ها، رعایت زمان پخت نان و نوع استفاده متعارف از دستگاه کارتخوان و تراکنش ها در میزان سهمیه آرد نانوایی ها موثر است.

درفشه ادامه داد: یکی از مشکلات در این مسیر که منجر به کسر سهمیه آرد برخی نانوایی ها می شود، محاسبه نکردن تراکنش کارت های تکراری و نیز کسر سهمیه به سبب فروش نان های با حجم زیاد برای مجالس و غذاخوری ها است.

حدود ۳۰۰ نانوایی یارانه‌پز در شهرستانهای سبزوار، داورزن، خوشاب و ششتمد فعال است که از این تعداد ۱۷۰ واحد نانوایی در شهر سبزوار فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha