۶۰ پیام‌گزار سلامت وضعیت بهداشت ادارات خراسان رضوی را رصد می‌کنند

مشهد- ایرنا- رییس شورای پیام‌گزاران سلامت خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۶۰ پیام‌گزار سلامت با هدف ارتقای وضعیت بهداشت در ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های استان فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر علی اجاقی روز چهارشنبه در نشست شورای پیام‌گزاران سلامت خراسان رضوی، افزود: پیام‌گزار سلامت فردی است که به عنوان رابط سلامت دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی (ساغ) بوده و در هر یک از ادارات، دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های اجرایی استان در چارچوب مجموعه مشخصی از وظایف و مسوولیت‌ها به ایفای نقش می‌پردازد.

وی بیان کرد: در ماموریت‌های دوران بحران کرونا بیش از ۴۰۰ نفر از پیام‌گزاران سلامت این استان در حوزه‌های مختلف مشارکت و با مدافعان سلامت همکاری داشتند.

اجاقی خاطر نشان کرد: وظایف کلی پیام‌گزار سلامت در سه موضوع تعامل فعال و پیوسته با شبکه بهداشت و دانشگاه در اجرای برنامه‌های سلامت‌محور، تعامل فعال با دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی و سایر همتایان استانی خود و عضویت و مشارکت فعال در انواع کارگروه‌ها، کمیته‌ها و شوراهای تصمیم‌ساز یا تصمیم‌گیر پیرامون سلامت جامعه تعریف شده است.

پیام‌گزاران سلامت در تمامی شهرستان‌ها نقش پررنگی دارند

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: خراسان رضوی بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای دارد که معتقدیم پیام‌گزاران سلامت در تمامی شهرستان‌های استان نقشی پررنگ و کارآمد دارند و عملکرد شهرستان‌هایی همچون سبزوار از مشهد که مرکز استان بوده در این زمینه بهتر است.

دکتر علی میری افزود: مشکل عمده ما بیماری‌های واگیر است و در این خصوص از پیام‌گزاران سلامت خواسته شده که در این حوزه با تمام توان تلاش کنند و هر نوع مشکلی که مشاهده می‌کنند بلافاصله اقدامات و پیگیری‌های لازم را داشته باشند تا ضمن درمان به‌ موقع از تشدید وضعیت بیماری در آن فرد و همچنین انتقال آن به دیگران جلوگیری شود.

بررسی وضعیت سلامتی کارکنان به‌ طور مستمر

رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست، گفت: دستورالعمل‌های شورای اعتبار سلامت کارکنان به تمامی مجموعه‌های استانی و شهرستانی ارسال شده و مدیر مجموعه در این زمینه باید پاسخگو باشد.

دکتر محمدجعفر صادقی افزود: همچنین تاکید دیگرمان در خصوص تشکیل پرونده الکترونیک سلامت کارکنان و اعضای خانواده آنان بوده تا با وارد کردن کد ملی فرد تمامی اطلاعات اعم از وضعیت جسمانی، وضعیت فشارخون و قندخون، تعداد دُز دریافتی واکسن کرونا و غیره قابل مشاهده باشد.

وی بیان کرد: وقتی می‌گوییم که "پیشگیری بهتر از درمان است" این جمله شعار نیست، بلکه واقعیت است و بی‌شک هرچه قدر که در حوزه پیشگیری کار شود به مراتب از تحمیل چند برابری هزینه‌های دارو و درمان جلوگیری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha