۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85127780
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۲ قایقران گیلانی عازم مسابقات جایزه بزرگ روسیه شدند

رشت - ایرنا - رئیس هیات قایقرانی گیلان گفت: ۲ پاروزن این استان عازم رقابت‌های قایقرانی جایزه بزرگ مسکو در روسیه شدند.

علیرضا محمدی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران برای حضور در مسابقات جایزه بزرگ مسکو عازم روسیه شد که نازنین ملایی و امیرحسین محمودپور از گیلان نیز این تیم را همراهی می‌کنند.

وی افزود: رقابت‌های قایقرانی جایزه بزرگ روئینگ روسیه از روز ۱۲ خرداد ماه جاری به مدت سه روز با حضور قایقرانان چندین کشور دیگر در پیست روئینگ مجموعه ورزشی کرایلاتسکو مسکو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نازنین ملایی و امیرحسین محمودپور نیز به همراه تیم ملی روئینگ بانوان و آقایان ایران به منظور آمادگی بیشتر برای حضور در بازی‌های آسیایی چین، در این دروه از رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

رئیس هیات قایقرانی گیلان ابراز امیدواری کرد: این ۲ قایقران برجسته و شایسته گیلانی به همراه سایر ملی‌پوشان نتایج ارزنده‌ای را در رقابت‌های بین‌المللی مسکو کسب کرده و با آمادگی بیشتر در بازیهای آسیایی چین در رشته قایقرانی روئینگ حضور یابند.

محمدی بیان کرد: گیلان یکی از قطب‌های برتر قایقرانی به خصوص در رشته‌های روئینگ و آبهای آرام است که ورزشکاران زیادی از این استان در این ۲ رشته در هر ۲ بخش بانوان و آقایان در تیم‌های ملی حضور موثری دارند.

وی خاطرنشان کرد: نازنین ملایی که یکی از ورزشکاران گیلانی حاضر در المپیک بوده تاکنون مدالهای ارزشمندی کسب کرده که از آن جمله می‌توان به کسب یک مدال نقره و یک برنز بازیهای آسیایی، سه مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز مسابقات کاپ آسیا اشاره کرد و امیرحسین محمودپور نیز تاکنون علاوه بر کسب مدال برنز قهرمانی آسیا، چندین مدال ارزشمند کشوری و بین‌المللی را تصاحب کرده است.

روئینگ یک رشته ورزشی است که در آن ورزشکاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت می‌پردازند. قایق‌های روئینگ دراز و باریک و دو سوی آنها نیمه مدور است که قایقرانان رو به عقب در قایق نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده‌ است، قایق خود را به سمت جلو هدایت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha