پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه ویژه طرح کالا برگ الکترونیکی در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه پرداخت الکترونیکی برای اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در این استان فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امین بابایی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال تربت‌ حیدریه با محوریت کالا برگ‌ الکترونیکی افزود: این میزان با توجه به اعلام آمادگی شرکت‌های پشتیبان تا هشت هزار دستگاه پرداخت برای اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در خراسان رضوی قابل افزایش است.

وی همچنین اظهار کرد: اکنون فروشگاه‌های "زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو" و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکدخوان شده‌اند، به این سامانه متصل و پاسخگوی مردم هستند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بنا به ‌درخواست خود می‌توانند به این سامانه متصل و همچنین فروشگاه‌های خُرد برای اتصال به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی "شما" در قسمت پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند.

وی اظهار داشت: طرح سراسری کالابرگ الکترونیکی از هفته آینده در همه ۳۳ شهرستان تابعه استان خراسان رضوی اجرا خواهد شد.

پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه ویژه طرح کالا برگ الکترونیکی در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

بابایی خاطر نشان کرد: از اسفند پارسال تاکنون و در اجرای آزمایشی طرح افزون بر ۳۹ هزار خانوار با بیش از ۵۹ هزار تراکنش موفق ۳۳ میلیارد تومان کالای اساسی خرید کردند که ۱۹ میلیارد تومان آن به صورت یارانه پرداخت شد.
وی با بیان اینکه طرح در ابتدا برای سه دهک پایین خراسان رضوی با جمعیت ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۳۵ نفر و در قالب ۸۷۹ هزار و ۹۲۷ خانوار انجام شد، گفت: با رقم ۴۸۰ هزار تومان یارانه نقدی در ماه به ازای هر نفر، پیش‌بینی شده است که تنها برای همین سه دهک نخست ماهیانه با جمع یارانه دولتی افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی انجام شود.
وی اقلام تحت پوشش کالابرگ الکترونیکی را ۱۰ قلم کالای اساسی و یارانه‌ای شامل شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج عنوان کرد.

به گفته وی، این اقلام توسط وزارت بهداشت و با هدف کاهش هزینه درمان ناشی از سوء تغذیه تعیین شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی در ادامه گفت: خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند برای مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک با تلفن همراه سرپرست خانوار کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند.
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی با هدف رفع مشکلات معیشتی مردم توسط دولت سیزدهم ابتدا به صورت آزمایشی در چهار استان اجرا و اینک در مرحله تسری به تمام استان‌ها است.
علی‌اکبر کی‌پور افزود: دولت باوجود برخی تنگناهای موجود ارایه خدمات رفاهی به مردم را دنبال خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha