۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85127844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح تحول روستایی گناباد با اعتبارات دولتی ۱۰ سال زمان می‌برد

گناباد-ایرنا- کارشناس مسوول طرح تحول روستایی و امور شوراهای اداره کل روستایی و عشایری استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای طرح تحول روستایی در شهرستان گناباد با اعتبارات دولتی دستکم ۱۰ سال زمان می‌برد و این طرح نیازمند مشارکت خیران و همکاریهای بین‌بخشی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید بیجاری روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه طرح تحول روستایی گناباد افزود: اجرای بهینه و هدفمند طرح تحول روستایی این شهرستان نیازمند همکاری بخش‌های غیردولتی و تشکل‌های مردم نهاد است و با جلب مشارکت خیران و بخش‌هایی تظیر بسیج سازندگی، بنیادهای علوی و برکت طرح فوق در مدت چهار سال به طور موثر اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح تحول روستایی گناباد با هم افزایی و مشارکت بین بخشی باید به گونه ای جهش یافته اجرا شود که مناطق روستایی در پایان آن یعنی سال ۱۴۰۲ در هیچ کدام از شاخصهای زیربنایی مورد نظر دارای عقب ماندگی نباشند.

کارشناس مسوول طرح تحول روستایی اداره کل روستایی و عشایری استانداری خراسان رضوی گفت: با وضعیت اعتبارات موجود تنها ۵۰ هزار هکتار و در مدت چهار سال ۲۰۰ هزار هکتار مطالعات طرحهای آبخیزداری در این استان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در حالی که نیاز خراسان رضوی انجام ۲ میلیون هکتار مطالعات آبخیزداری است، لذا بهره گیری از پتانسیل سایر بخش‌ها ضروری است.

بیجاری با اشاره اجرای طرح تحول روستایی در ۲ هزار و ۵۰۰ روستای استان خراسان گفت: طرح تحول روستایی دارای ۱۴ موضوع زیر ساختی است که باید طبق نیازهای درون زا و با محوریت خود روستا انجام شود و دهیاران مدیریت آن را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در قالب طرح تحول روستایی فرمانداران و بخشداران حامی دهیاران هستند و در هر روستایی قرارگاهی برای انجام و اتمام این موضوعات فراهم می شود.

این کارشناس مسوول طرح تحول روستایی، تشکیل بانک اطلاعات خیران را از نیازهای طرح تحول روستایی در خراسان رضوی برشمرد و تصریح کرد: باید از توان خیران برای پیشبرد اهداف طرح فوق بیشتر بهره گرفت.

بیجاری اظهار داشت: هر طرح آبخیزداری که مطالعات آن به اتمام رسیده باشد، اجرای آنها بدون محدودیت اعتباری آغاز می شود.

فرماندار گناباد هم گفت: توجه به مناطق روستایی و اجرای طرح تحول روستایی به عنوان رویکرد و دستاورد مهم نظام جمهوری اسلامی مورد عنایت خاص دولت سیزدهم قرار دارد.

رضا نصیری افزوذ: همان گونه که با هم افزایی و روحیه و تلاش خستگی ناپذیر فرودگاه گناباد به بهره برداری رسید، باید با روحیه جهادی و اولویت بندی مسائل توسط شوراها و دهیاران و بهره گیری از همه ظرفیتها طرح تحول روستایی در این شهرستان اجرا شود.

طرح تحول روستایی در ۲ هزار و ۵۰۹ روستای استان خراسان رضوی از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۴ ادامه می یابد. این طرح دارای ۱۴ موضوع زیر ساختی است که باید طبق نیازهای درون زا و با محوریت خود روستا انجام شود و دهیاران مدیریت آن را بر عهده دارند.

استان خراسان رضوی سه هزار و ۲۱۸ روستا دارد که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا از این تعداد بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha