۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85127902
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کارشناس مسائل حقوق بشر: سوریه تروریستها و حامیان آنها را شکست داد

دمشق - ایرنا- کارشناس و محقق در مسائل حقوق بشر قزاقستان گفت: سوریه، تروریست ها و حامیان بین المللی آنان را که علیه مردم این کشور اقدامات جنایتکارانه صورت دادند را شکست داده است.

به گزارش ایرنا ، باتالوا رئیس بنیاد خیریه غیر دولتی فارابی در قزاقستان که اخیرا در راس یک هیئت حامل کمک های بشردوستانه به سوریه سفر کرده ، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: قدرت های خارجی مبالغ هنگفتی را هزینه کردند تا سوریه شکست بخورد و همچنین تلاش های زیادی را برای مدیریت و سازماندهی یک کمپین رسانه ای شدید علیه سوریه انجام دادند که همه آنها به شکست انجامید.

این روزنامه نگار قزاق تاکید کرد: مردم سوریه با شجاعت و پایداری نشان دادند و بر نیروهای تروریسم بین الملل و حملات و مداخلات خارجی پیروز شدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه سانا، وی با تجلیل از دقت نظر و عملکرد هیأت سوری در اجلاس سران اتحادیه عرب در جده، ابراز امیدواری کرد وضعیت سوریه روز به روز مساعد شود.

باتالوا خاطرنشان کرد: کمپین کمک‌های بشردوستانه به مردم زلزله‌زده سوریه ابتدا به صورت خودجوش و سپس با حمایت قاسم توکایف رئیس‌جمهور قزاقستان صورت گرفت و کمیته‌های مردمی در شهرهای مختلف قزاقستان برای جمع‌آوری این کمک‌ها تشکیل شد که از طریق هواپیماهای باری که وزارت دفاع روسیه برای آن اختصاص داد به سوریه منتقل شد.

باتالوا بر فرایند ارسال کمک های بشردوستانه قزاقستان به سوریه نظارت داشت و در راس هیئت بشردوستانه قزاقستان بود که از دمشق، حلب و لاذقیه بازدید و کمک هایی از قزاقستان را توزیع کرد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه در سوریه به ۵ هزار و ۷۱۴ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷ هزار و ۳۹۶ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha