۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85127903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از چهار هزار نفر در دوره‌های سوادآموزی زنجان ثبت نام کردند

زنجان - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال تعداد ثبت‌نام سوادآموزان در دوره سوادآموزی یک هزار و ۳۷۸ نفر، دوره انتقال یک هزار و ۵۵۴ نفر و در دوره تحکیم یک هزار و ۱۵۴ نفر بوده است.

علی حیاتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، سوادآموزی را یک اقدام ارزشمند خواند و افزود: دین مبین اسلام بر سوادآموزی اهمیت ویژه‌ای قائل است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات قابل توجهی در استان در حوزه سوادآموزی انجام شده است، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در راستای تشویق خانواده به مطالعه انجام شده " خواندن با خانواده " است.

حیاتی این طرح را از طرح‌های موفق حوزه سوادآموزی عنوان و خاطرنشان کرد: طرح خواندن با خانواده فرصتی مناسب برای جبران ارتباطات آسیب دیده بین اعضای خانواده و نیز ارتباط بین انسان با کتاب و کتاب‌خوانی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: طرح "خواندن با خانواده" در سوادآموزی که با تکنیک یادگیری معکوس در دوره‌های سوادآموزی و انتقال اجرا می‌شود، بهترین فرصت فرهنگ‌سازی برای مطالعه و آشتی با کتاب و آن‌هم در دل خانواده است.

وی با ارائه آماری از سوادآموزان ثبت‌نامی در سال جاری گفت: امسال تعداد ثبت‌نام سوادآموزان در دوره سوادآموزی یک هزارو ۳۷۸ نفر، دوره انتقال یک هزارو ۵۵۴ نفر و در دوره تحکیم یک هزار و ۱۵۴ نفر بوده است.

حیاتی در توضیح بیشتر این طرح‌ها گفت: دوره سواد آموزی به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد، دوره انتقال به منظور ایجاد فرصت ادامه تحصیل برای کسانیکه دوره سواد آموزی را گذرانده‌اند یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در آموزش و پرورش رسمی هستند و دوره تحکیم سواد به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha