۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85127928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سریش آباد قروه آغاز شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) از آغاز طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال در شهر سریش آباد قروه با هدف کاهش آسیب‌ها خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا طوسی روز چهارشنبه در جلسه توزیع تسهیلات طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زیر۵۰ سال در شهر سریش آباد اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌ها قرار است زنان سرپرست خانوار مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی یادآور شد: مقرر شده است برای ۱۷ هزار خانواده در سطح کشور به صورت ویژه ایجاد اشتغال شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان سهم استان را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد از طریق مراکز نیکوکاری و کمیته اماداد امام خمینی(ره) شناسایی شده اند که در شهرستان قروه هم در حدود ۳۰ نفر شناسایی و مورد حمایت قرار گرفته اند.

طوسی اضافه کرد: هشت نفر از آنان مربوط به بخش سریش آباد است که با اتخاذ این تسهیلات و با ایجاد اشتغال و درآمد بدون نیاز به کمک، خانواده خود را اداره کرده و با کار آفرینی بتوانند از چرخه فقر خارج شوند.

وی اظهار امیدواری کرد این خانوارها از طریق اهدای ۲۵۰ میلیون ریال و با بهره‌مندی از تسهیلات پرداختی، در حوزه‌های مختلف به ویژه خیاطی، آرایشگری، فرشبافی و حوزه دامداری بتوانند شغل ایجاد کنند و کمترین وابستگی‌ها را به نهادهای دولتی و حتی بخش خصوصی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: مراکز نیکوکاری بویژه مرکز نیکوکاری سریش آباد ظرفیت خوبی دارد تا با شناسایی زنان سرپرست خانوار و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها بتوان فرصت‌های اشتغال را برای این گروه آسیب‌پذیر فراهم کرد.

سریش آباد در هفت کیلومتری شمال شهر قروه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha