۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85127970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ هزار نوبت‌سر واکسیناسیون دام‌ سنگین در انزلی انجام شد

رشت - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی بندرانزلی از تزریق ۱۱ هزار نوبت‌سر واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: در سال گذشته کلیه واکسن‌های دامی شامل شاربن، تب مالت، بروسلوز گاو و گوساله و هاری برای جمعیت دامی شهرستان انجام شد.

به گزارش ایرنا، دکتر سید مهدی موسوی روز چهارشنبه در هشتمین اردوی جهادی دامپزشکی که با هدف محرومیت زدایی در استان گیلان در روستای چراغ پشتان شهرستان بندرانزلی انجام شد؛ گفت: در این اردوها هدف مبارزه با بیماریهای دامی و بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان است که در آن ویزیت رایگان دام، سمپاشی دام و اماکن دامی با حضور دامپزشکان متخصص انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: توزیع واکسن طیور، سموم ضد انگلی برای دام، واکسیناسیون بیماری‌هایی مانند تب برفکی و بروسلوز یا تب مالت از برنامه‌های است که در این اردو درحال انجام است.

یکی از دامداران روستای چراغ پشتان انزلی نیز در گفت‌وگو با ایرنا اجرای این اردوی جهادی دامپزشکی را بسیار مثمرثمر دانست و افزود: باید اقتصاد در خدمت تولید باشد اما در این منطقه به دلیل واقع شدن در حریم تالاب به کشاورز و دامدار پروانه نمی‌دهند.

سید احمد حسن زاده اضافه کرد: دامداران این منطقه با مشکلاتی نظیر کنه، پشه و مگس مواجه هستند و سم پاشی و واکسیناسیون به نفع دامدار است.

اردوهای جهادی دامپزشکی با هدف پیشگیری و کنترل بیماری های دامی، سمپاشی و معاینه و تجویز رایگان دارو برای محرومیت زدایی و کمک اقتصادی به دامداران انجام می شود.

این اردو امروز در روستاهای چراغ پشتان، بشم و سنگاچین با مشارکت نیروهای بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی بندرانزلی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha