۴۲ مرکز کانون پرورش فکری فارس آماده پذیرش کودکان و نوجوانان

شیراز - ایرنا - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: ۴۲ مرکز کانون در این استان آماده پذیرش کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های کتاب‌محور و تخصصی خود است.

مژده دستوری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با برخورداری از ۴۸۳ هزار و ۷۱۲ جلد کتاب، ظرفیت بالایی برای جذب کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های کتاب‌محور دارند.

وی اضافه کرد: غیر از کتابخانه‌های مراکز کانون، چهار کتابخانه پستی و پنج کتابخانه سیار در شهرستان‌های نی ریز، جهرم، شیراز، اقلید و فسا به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با بیان اینکه کارگاه‌های این نهاد کتاب محور طراحی شده است، عنوان کرد: کارگاه‌های عمومی این مراکز شامل روخوانی و معرفی کتاب، معرفی شخصیت‌ها و بحث کتاب است که اگر چه از دید بسیاری از خانواده‌ها دور مانده است اما با ویژگی‌های خاص خود تاثیر بالایی در درک مطلب و بهبود یادگیری دارند.

دستوری ادامه داد: کارگاه‌های تخصصی این مراکز نیز شامل مهارت‌های تولید پویانمایی، نقاشی و سفالگری، فلسفه برای کودکان و مهارت‌های زندگی و حال خوش زندگی است که هشت نوع مهارت را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های کارگاه‌ تخصصی مهارت‌های زندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیازسنجی مربی از شرکت‌کنندگان است تا متناسب با نیاز آنها مباحث دوره را برنامه‌ریزی کند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس درباره ثبت‌نام و آغاز دوره‌های تابستانه کانون در این استان توضیح داد: کارگاه‌های تابستانه مراکز جنوب استان از ۱۵ خرداد و در دیگر شهرستان‌ها از ابتدای تیرماه آغار می‌شود.

دستوری افزود: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس عضو این مرکز شوند و با پرداخت هزینه اندک (تنها ۲۰ هزار تومان) از کتابخانه‌ها، اردوهای تابستانه، کارگاه‌های عمومی و جشن‌ها، رویدادها و برنامه‌های مناسبتی که از دید دیگر دستگاه‌های فرهنگی دور می‌ماند، بهره‌مند شوند.

وی دسترسی به فراخوان مسابقات بین‌المللی را از دیگر محاسن عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، استان فارس ۱۸ مقام بین‌المللی را در این مسابقات کسب کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس یادآور شد: تنها حضور در کارگاه‌های تخصصی نیازمند هزینه‌ای اندک است و سایر خدمات به صورت رایگان در اختیار اعضای کانون قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha