۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۱
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85128037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پژوهش سراهای اصفهان، فضایی غنی برای افزایش بار علمی دانش‌آموزان است

اصفهان- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی استان، فضای غنی علمی و پژوهشی برای افزایش آموخته‌های مورد نیاز دانش آموزان در تمامی مناطق و نواحی استان است.

احمدرضا بنی لوحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نزدیک شدن به ایام تعطیلات تابستان و فرصت اوقات فراغت افزود: پژوهش سراهای آموزش و پرورش در کنار دیگر پایگاه‌ها و مراکزی که برای گذراندن مفید ایام تابستان برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است،می‌تواند مکانی مناسب برای رشد و هدایت استعدادهای آنها باشد.

وی پژوهش را شریان حیاتی و عامل پویایی تعلیم و تربیت عنوان کرد و بر نهادینه کردن آن در مدارس برای گرایش دانش آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهشی در پژوهش‌سراها تاکید کرد.

بنی لوحی اظهار داشت: این مراکز علمی زیر نظر آموزش و پرورش ،زمینه رشد، هدایت و پرورش خلاقیت های فردی و گروهی دانش آموزان را فراهم می‌آورد و همچنین گسترش فرهنگ مطالعه و تحقیق در دانش آموزان را موجب می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی روی رشته‌هایی متمرکز هستند که شاید در کتاب‌های درسی کمتر به آن پرداخته می‌شود و یا اینکه موضوعاتی وجود دارد که نیازمند پژوهش و تحقیقات است ولی در مدارس امکان آن وجود ندارد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان یادآور شد: اکنون حدود ۴۰ پژوهش سرای دانش آموزی در ۱۱ رشته تخصصی در بسیاری از شهرستان‌های استان فعال است و در کنار آن فعالیت‌های علمی دیگر هم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در پژوهش‌سراهای استان رشته‌های علمی مهمی از جمله نانوفناوری، سلول‌های بنیادی، پزشکی و بازساختی، زیست‌فناوری، نجوم، برنامه‌نویسی،گیاهان دارویی، ادبیات و علوم انسانی، انرژی‌های نوین، حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته تدریس می‌شود.

بنی لوحی همچنین درخصوص توجه به رشته هوش مصنوعی به راه اندازی قطب رباتیک و هوش مصنوعی در یکی از پژوهش‌سراهای اصفهان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این پژوهش‌سراها امکانات و تجهیزات کامل به‌همراه اساتید مُجرب و ماهر به ارائه آموزش‌های علمی به دانش آموزان می‌پردازند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان همچنین به اضافه شدن یک پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جدید تا پایان امسال در استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز که با همت یکی از خیران استان انجام می‌شود، همه مناطق استان اصفهان دارای پژوهش‌سرا می‌شوند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی رو به اتمام بالغ بر ۹۰۰ هزار دانش آموز در حدود ۶ هزار واحد آموزشی به تحصیل پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha