مصلایی‌پور: داوران اشتباه خود در جام تختی را پذیرفتند

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی گفت: داوران اشتباه خود در کشتی جام تختی را پذیرفتند و بر همین اساس، رقابت وزن ۱۲۵ کیلوگرم تکرار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمد مصلایی‌پور اظهار کرد: وقتی نزدیک به ۲۰۰ مسابقه کشتی در جام تختی انجام می‌شود، احتمال وجود چند اشتباه سهوی داوری نیز وجود دارد و این یک موضوع طبیعی در داوری کشتی دنیا محسوب می‌شود.

وی در مورد برگزاری مجدد دیدار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی میان امین طاهری و مرتضی جان‌محمدی، تصریح کرد: هدف فدراسیون کشتی از اجرای چرخه انتخابی تیم‌های ملی، احقاق حق و عدالت محوری بوده است و برای انجام این مهم، قبل از برگزاری جام تختی جلسه‌ای را با مسئولان فدراسیون و کادر فنی برگزار کردیم و در آنجا مقرر شد که اگر اشتباهات داوری بدین گونه اتفاق افتاد کشتی را مجددا برگزار کنیم.

مصلایی پور ادامه داد: تاکید فدراسیون کشتی این است که عدالت به صورت کامل اجرا و حق هیچ کشتی‌گیری ضایع نشود و در دیدار وزن ۱۲۵ کیلوگرم داوران این شهامت را داشتند که بلافاصله اشتباه خود را پذیرفتند و تصمیم بر این شد که این دیدار مجددا برگزار شود.

وی تصریح کرد: همانگونه هم که در رسانه‌ها می‌بینید در مورد کشتی‌هایی که اعتراضاتی را هیئت‌های کشتی داشته‌اند، فیلم داوری توسط کمیسیون داوران و یک کادر داوری مجرب بازبینی می‌شود و کادر فنی تیم‌های ملی نیز بر اساس آن اقدامات بعدی را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون داوران تأکید کرد: البته طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی، اشتباهات سهوی داوران بررسی می‌شود و در جاهایی که نیاز باشد برخورد نیز اعمال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha