۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶
کد خبر: 85128064
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نوید حضور اسکی بازان ایران در چندین رشته المپیک زمستانی ۲۰۲۹ عربستان
هاکی روی یخ

شیراز-ایرنا- رییس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی با اظهار اینکه در گذشته ایران در رقابت های المپیک زمستانی تنها در ۲ رشته اسکی آلپاین و صحرانوردی شرکت می کرد، گفت:‌چشم انداز این فدراسیون حضور  در چندین رشته در  مسابقات المپیک زمستانی آسیایی ۲۰۲۹ عربستان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس نظریان چهارشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخابی رییس هیات اسکی فارس،‌ بیان کرد: ورزش های زمستانی ۷۰ سال در کشور ما قدمت دارد و از سال ۱۹۵۶ وارد المپیک زمستانی شده ایم.

وی رقابت های المپیک زمستانی را همتراز با المپیک تابستانی دانست و اظهارکرد: ۱۰۶ کشور که از کشورهای صنعتی و بزرگ دنیا هستند، در المپیک زمستانی حضور دارند و در ۱۵ رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت می پردازند و ۳۰۲ مدال در این مسابقات توزیع می شود.

به رقابت های المپیک زمستانی توجه نشده است

رییس فدراسیون اسکی با انتقاد از عدم توجه به رقابت های المپیک زمستانی تاکید کرد: در کشور ما جهت حضور قدرتمند در رقابت های المپیک تابستانی از مدت‌ها قبل ستاد این رقابت ها تشکیل می شود اما ورزشکاران المپیک زمستانی بدون برگزاری این ستاد و مقدمات لازم در سکوت به این رقابت‌ها اعزام شده‌اند.

نوید حضور اسکی بازان ایران در چندین رشته المپیک زمستانی ۲۰۲۹ عربستان
مجمع هیات اسکی فارس با حضور رییس فدراسیون

پایین آمدن از کوه ها، توسعه در سالن

نظریان توجه و توسعه تمامی رشته های زمستانی را از امور مغفول مانده این فدراسیون دانست و بیان کرد: اسکی بخش مهمی از ورزش های زمستانی است اما همه رشته ها را شامل نمی شود و ما در مجموعه فدراسیون تلاش کرده ایم که با پایین آمدن از کوه ها، ورزش های زمستانی را در سالن ها توسعه دهیم.

رییس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی با اشاره به حضور ورزشکاران در المپیک های زمستانی پیشین تنها در ۲ رشته اسکی آلپاین و صحرا نوردی گفت: چهار سال است که فعالیت می کنیم تا یک ورزشکار برای ۱۰ ثانیه در رقابت های آلپاین المپیک زمستانی حضور یابد اما می‌توانیم در ۱۰ رشته تلاش کنیم و برای چند روز در مسابقات ۲۰۲۹ عربستان حضور داشته باشیم.

وی اضافه کرد:‌ باید زیر ساخت های مناسب جهت راه اندازی چندین رشته ورزش های زمستانی در سالن ها فراهم کنیم،همانکاری که کشور های عربی همچون امارات، قطر و عربستان با وجود گرمای بیش از ۵۰ درجه در رقابت های زمستانی مانند هاکی روی یخ و سایر رشته ها فعالیت می کنند و در رقابت های مختلف هم حضور دارند.

۱۵ رشته فعال شده است،‌ والیبال برفی در راه است

رییس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی ادامه داد: در ۲ سال گذشته ۱۵ رشته در فدراسیون فعال شده است و توسعه رشته هایی همچون والیبال برفی، آیس هاکی، کرلینگ، اسنوبرد، اسکی کوهستان و... در دستور کار فدراسیون قرار گرفته است و برای اولین بار چهار نماینده ما در مسابقات آلپاین حضور داشتند و اسکی چمنی ما نیز با حضور کشورهای همچون ایتالیا ، چک و اسلواکی قهرمان رقابت جام جهانی اسکی روی چمن شد.

نوید حضور اسکی بازان ایران در چندین رشته المپیک زمستانی ۲۰۲۹ عربستان

ورزش های زمستانی تنها متخص افراد متمول نیست

نظریان با بیان اینکه ورزش های زمستانی تنها مختص افراد متمول و ورزش لاکچری نیست، گفت: باید این دیدگاه که این ورزش ها مختص افراد متمول است اصلاح شود چرا که تمامی قهرمان های تیم های ملی ایران از بچه های روستاها، دامنه کوه ها و مناطق کم برخوردار هستند.

فارس استعداد های زیادی دارد

رییس فدراسیون با اشاره به استعدادها و ظرفیت های ورزش های زمستانی در استان فارس یادآور شد: هم اینک رییس کمیته استعدادیابی فدراسیون، علیرضا احمدپور و مریم تقوی مربی تیم ملی از استان فارس هستند و هیات استان با ظرفیت های خوب خود باید بیش از پیش در جهت توسعه تمامی رشته های زمستانی تلاش کند.

رییس هیات اسکی و ورزش های زمستانی فارس انتخاب شد

به گزارش ایرنا، در پایان این مجمع محمد یزدان پناه با ۲۰ رای و اکثریت مطلق برای مدت چهار سال دیگر به عنوان رییس هیات اسکی و ورزش های زمستانی فارس انتخاب شد.

همچنین با رای اعضای مجمع شهره خسروانی، محمد جمشیدی، بیژن احمدپور، عباس حسنی، حمید خسروانی به ترتیب به عنوان نایب رییس، خزانه دار و سه عضو هیات رییسه انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha