۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85128100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیرخارجه پاکستان به عراق و اردن با دستور کار تعمیق روابط و تحولات منطقه

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتایان خود سفرهای رسمی به اردن و عراق انجام می‌دهد که دستور کار آن شناسایی فرصت‌های جدید برای تعمیق روابط دوجانبه و همچنین بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان اسلام عنوان شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، «بلاول بوتو زرداری» امروز عازم سفرهای رسمی به اردن و عراق می‌شود.

در بیانیه‌ای در این خصوص آمده است که زرداری در مرحله اول به امان خواهد رفت و با همتای اردنی و دیگر مسوولان این کشور پیرامون تقویت روابط دوجانبه گفت وگو خواهد کرد.

بغداد، مقصد بعدی وزیر امور خارجه پاکستان است جایی که وی با «فواد حسین» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری عراق و برخی از مقامات بلندپایه این کشور دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که دستور کار این بازدید تقویت روابط دوجانبه، شناسایی فرصت‌های جدید همکاری به ویژه تبادل نظر پیرامون تحولات منطقه و جهان اسلام خواهد بود. همچنین اسناد مهم همکاری در این سفر میان اسلام‌آباد و بغداد امضا خواهد شد.

رفت و آمد هیات‌های دیپلماتیک، نظامی دفاعی و امنیتی میان پاکستان و عراق طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و از قرار گرفتن دو کشور بر مدار همکاری‌های سیاسی، دفاعی و نظامی حکایت دارد. سفر وزیر امور خارجه پاکستان به بغداد نیز گام دیگر دو کشور برای توسعه این مناسبات ارزیابی می‌شود.

بهمن ماه ۱۴۰۰ پاکستان و جمهوری عراق به منظور توسعه گردشگری، تسهیل ارتباطات مردمی از جمله رفت و آمد زائران پاکستانی به عراق تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

اواخر دی‌ماه سال گذشته هیات بلندپایه سیاسی-پارلمانی پاکستان به ریاست «صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای این کشور با هدف تعمیق روابط دوجانبه با عراق و رایزنی درخصوص تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام به این‌ کشور سفر کرد.

همکاری‌های دوجانبه پاکستان و عراق با رفت و آمدهای هیات‌های بلندپایه به کشورهای یکدیگر، به ویژه سفر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق به اسلام‌آباد در مرداد ۱۴۰۰ وارد مرحله جدیدی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha