اصلاح قانون حمل و بکارگیری سلاح محیط‌بانان در نوبت صحن علنی مجلس است

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح قانون حمل و بگارگیری سلاح محیط‌بانان در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد و امیدواریم با تصویب این قانون مشکلات محیط بانان برای استفاده از سلاح برطرف شود.

به گزارش ایرنا از فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، سمیه رفیعی همزمان با ولادت امام رضا(ع) ضامن آهو و روز محیط‌بان (امروز ١٠ خرداد) با اشاره به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به موضوع محیطبانان در کشور، افزود: حضور محیط بانان به عنوان اولین مهمانان ویژه مجلس یازدهم نشان از درک اهمیت شغل محیط بانی در قوه مقننه است.

وی با بیان اینکه قانون حمایت بیمه‌ای و قضایی از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگلبانی برای حمایت از محیط بانان در مجلس تصویب شد، اظهار داشت: برای نخستین بار در بودجه ۱۴۰۰ ردیف مستقلی برای محیط بانان سازمان محیط زیست اختصاص یافت که این روند در بودجه‌های آتی نیز پیش‌بینی شد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اختصاص ۲۸۸ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای ترمیم حقوق محیط بانان در سال گذشته ادامه داد: با وجود اختصاص این اعتبار، در عمل شاهد بهبود در پرداختی‌ها و وضعیت معیشتی محیط بانان نیستیم.

وی از پیگیری فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی برای نحوه هزینه‌کرد این اعتبار خبر داد و گفت: این موضوع اکنون از طریق دستگاه‌های نظارتی در دست پیگیری است و به زودی گزارش آن در اختیار مجلس قرار می‌گیرد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس از تهیه گزارش نظارتی مجلس شورای اسلامی بر عملکرد یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و تصریح کرد: این گزارش بر اساس ماده ١٠٧ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در حال تهیه است.

رفیعی با تاکید بر اینکه یگان حفاظت سازمان محیط زیست باید همه توان خود را برای رفع مشکلات محیط بانان بکار گیرد، افزود: این در حالیست که در عمل شاهد اقدامات نمایشی هستیم و مشکلات محیط بانان کشور به قوت خود باقی مانده است؛ به شکلی که نه مشکلات معیشتی این قشر برطرف شده و نه تجهیزات و نیازهای فنی آنها تامین شده است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بودجه امسال اعتباری برای ترمیم حقوق محیط بانان اختصاص یافت که در حال پیگیری جدی آن از سازمان برنامه و بودجه تا زمان تخصیص هستیم.

رفیعی با اشاره به اینکه نوع قرارداد محیط بانان یکی از مشکلات دیگر این قشر است، گفت: طرح تبدیل وضعیت محیط بانان توسط فراکسیون محیط زیست مجلس تهیه شده است و در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

وی تصریح کرد: موضوع درآمد و حقوق محیط بانان کشور در کمیسیون کشاورزی تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha