اتخاذ سیاست خارجی توسعه‌گرا و تعامل فعال موجب جذب سرمایه‌گذاری خارجی می شود

شیراز- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: اتخاذ سیاست خارجی توسعه‌گرا و تعامل فعال در سطوح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای منجر به ثبات در مناسبات تجاری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی می شود.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محسن ربانی زاده در اولین جلسه کارگروه دیپلماسی اقتصادی در شیراز افزود: اتخاذ سیاست خارجی توسعه‌گرا و تعامل فعال در سطوح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، می‌تواند با کمرنگ نمودن تصویر امنیتی ایران از طریق اعتمادسازی در روابط خارجی، منجر به ثبات در مناسبات تجاری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی شود.

وی ادامه داد: با افزایش کارایی اقتصادی از طریق انتقال فناوری‌های نو و دانش‌بنیان، اثر مثبتی بر روند رشد و توسعه کشور خواهد داشت.

او اظهار کرد: راه اندازی کارگروه دیپلماسی اقتصادی دارای منشا قانونی از جمله ابتکارات دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال معاونت اقتصادی استانداری فارس است که ذیل قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر به دبیری دفتر نمایندگی وزرات امور خارجه در استان فارس و مدیریت دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آغاز بکار کرده است.

وی اضافه کرد: از جمله مهمترین اهداف این کارگروه که با حمایت بخش دولتی و با تکیه بر ظرفیت های بخش خصوصی راه اندازی شده، توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای خارجی در جهت دستیابی به اهدافی نظیر توسعه سرمایه گذاری خارجی، تبادل فناوری، افزایش دسترسی به بازارهای بین المللی کالا و خدمات و همچنین استمرار روابط پایدار با کشورهای همسایه و حوزه پیرامونی است.

تشکیل کارگروه دیپلماسی اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس هم گفت: کارگروه دیپلماسی اقتصادی با مشارکت اتاق بازرگانی، صمت، اقتصاد دارایی، اداره کل گمرکات، اداره کل اتباع خارجه، حوزه قضایی و فرمانداری های شیراز و لار و لامرد تشکیل شده است.

سید مهدی خادمی افزود: این کارگروه به دنبال این است که از قابلیت اثر بخش استان فارسی های مقیم خارج از کشور و اتباع خارجه کشورهای هدف در عرصه های جذب سرمایه گذاری خارجی و تبادلات تجاری بین المللی بهره برداری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha