۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85128539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ درصد مشترکان برق خانگی در کردستان پرمصرف هستند

۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 85128539
۱۰ درصد مشترکان برق خانگی در کردستان پرمصرف هستند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، از ۵۴۶ هزار و ۷۵۷ مشترک بخش خانگی در استان، ۱۰ درصد آنان پرمصرف هستند.

هیوا لهونیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس، ۴۱.۴ درصد مشترکان برق در استان کم مصرف و ۴۳.۴ درصد خوش مصرف هستند و ۵.۲ درصد مشترکان نیز تقریبا مصرفشان صفر است.

وی افزود: مشترکان بخش خانگی کشورمان پنج برابر اروپایی‌ها انرژی از جمله برق مصرف می‌کنند و متوسط رشد مصرف انرژی در جهان ۳.۷ درصد و در ایران هشت درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: در بحث مصرف انرژی، مردم بدمصرفی هستیم و در زمینه برق و گاز سه برابر استانداردهای جهانی مصرف می‌کنیم.

لهونیان ادامه داد: امسال پیش بینی شده اوج مصرف، ۷۴ هزار مگاوات برق مصرف شود در حالیکه تولید نیروگاه‌ها ۶۲ هزار مگاوات است و این کمبود باید مدیریت شود تا دچار خاموشی در بخش خانگی نباشیم.

وی تغییر ساعات کاری ادارات را از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق در فصل گرما دانست و اظهار کرد: تنظیم کولر گازی روی درجه ۲۴ یا ۲۵ و کولر آبی روی دور کند در زمان پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴) تاثیر بسیار زیادی در مدیریت مصرف برق دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: طبق مصوبه هیات وزیران، ادارات موظف هستند در طول ساعات کاری از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۳۰ درصد و غیرساعات اداری تا ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.

لهونیان افزود: به صورت هفتگی مصرف برق ادارات و ارگان‌های مختلف رصد می‌شود و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، برق دستگاه بدمصرف قطع خواهد شد.

در حال حاضر ۷۲۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، اداری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha