جلوگیری از خام فروشی معادن به افزایش اشتغال و ارزش افزوده کمک می‌کند

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اجازه دهیم که ماشین آلات معدنی و تکنولوژی های به روز برداشت از معادن با سهولت وارد کشور شود بر لزوم استفاده از ماشین آلات و افزایش فرآوری معادن تاکید کرد و گفت : جلوگیری از خام فروشی معادن به افزایش اشتغال و ارزش افزوده کمک می‌کند.

علیرضا پاک فطرت، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز در بحث برداشت از معادن به شکل مناسبی عمل نمی‌شود و در کنار آن خام فروشی هم زیاد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی ضمن ایجاد ارزش افزوده، کمک خواهد شد که مشاغل بسیاری نیز با ایجاد صنایع تبدیلی شکل بگیرد.

او اظهار کرد: امروز هفت درصد معادن دنیا در کشور ایران است اما در بحث اشتغال ایجاد شده در حوزه معادن اینگونه نیست که هفت درصد اشتغال معادن دنیا هم متعلق به کشور ما باشد.

 جلوگیری از خام فروشی معادن به افزایش اشتغال و ارزش افزوده کمک می‌کند


نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن متعلق به نسل‌های آینده نیز هست و باید به حق و حقوق نسل های آینده را نیز در برداشت از معادن در نظر گرفت.

پاک فطرت، حوزه صنعت کشور را یک حوزه گسترده دانست و افزود: ما در صنعت مزیت های بسیار، جوانان مستعد و شرکت های دانش بنیان توانمندی داریم اما برای بهره مندی مطلوب از این ظرفیت ها باید موانع پیش روی بخش خصوصی برداشته شده و اقتصاد از حالت دولتی بودن خارج شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha