گذر گردشگری ملت و اشراق زنجان به یکدیگر متصل می‌شوند

زنجان - ایرنا - شهردار زنجان با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه‌ای گذر گردشگری اشراق و ملت به هم متصل خواهند شد، گفت: سومین گذر گردشگری نیز با عنوان گذر سبز گردشگری پارک رجایی افتتاح خواهد شد.

علیرضا فیروزفر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا زنجان افزود: یکی از اولویت‌های شهرداری زنجان ایجاد نشاط و شادابی در جامعه است که در همین راستا از سال گذشته ایجاد تفرج‌گاه‌های فصلی و دائمی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گذر گردشگری ملت افتتاح شد، اضافه کرد: در چند روز گذشته نیز گذر گردشگری اشراق به صورت پارک چهار فصل افتتاح شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه گذر گردشگری اشراق با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته شده است، افزود: در این گذر گردشگری ۱۴ غرفه غذایی در نظر گرفته شده و طراحی آن برگرفته از باغ همایون و استاد معین تهران است.
وی با اشاره به اینکه گذر گردشگری اشراق به صورت چهار فصل و دائمی فعالیت خواهد کرد، افزود: برای استفاده دائمی از این گذر محل با گرماتاب و گازرسانی تجهیز شده است تا در فصل سرما به لحاظ گرمایشی مشکلی نداشته باشد.
فیروزفر با بیان اینکه طول مسیر گذر گردشگری اشراق ۳۰۰ متر است که از ورودی بلوار اشراق از سمت صداوسیمای زنجان آغاز می‌شود، اضافه کرد: تمام این مسیر پوشیده از فضای سبز بوده و نورپردازی زیبایی برای آن در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در طرح توسعه‌ای گذر گردشگری اشراق و ملت به هم متصل خواهند شد، افزود: اتصال این 2 گذرگاه فضای مفرحی برای حضور شهروندان و گردشگران را ایجاد خواهد کرد.
شهردار زنجان با بیان اینکه سومین گذر گردشگری نیز با عنوان گذر سبز گردشگری پارک رجایی افتتاح خواهد شد، افزود: این اقدام نیز در قالب توسعه عدالت محور شهری و بهره‎‌مندی همه نقاط شهر از فضای تفرج‌گاهی انجام می‌شود.
گفتنی است، گذرهای گردشگری شهرداری در یک محیط دارای فضای سبز ایجاد شده و با کف سازی، مسیر چوبی، آلاچیق‌ها، میزهای شطرنج، المان‌های جدید نوری و تاپیاری، نورپردازی جدید و غرفه‌های عرضه مواد غذایی تجهیز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha