یک هزار میلیارد ریال برای تجهیز مدارس آذربایجان غربی هزینه شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: یک هزار میلیارد ریال برای تجهیز و شاداب سازی مدارس مناطق محروم و نیاز به تجهیز این استان در سال تحصیلی جاری هزینه شد.

قهرمان رحمانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان افزود: برای آذربایجان غربی اعتبار ویژه‌ای در قالب این طرح داده شده و شاداب سازی مدارس در راستای اجرای این طرح مد نظر است.

وی با بیان اینکه این موضوع تاثیر بسزایی در روحیه دانش آموزان و یادگیری آنان دارد، اضافه کرد: طی بازدیدهایی که از مدارس انجام شده مدارسی که نیازمند رنگ آمیزی و یا تعمیرات میز و نیمکت و یا تجهیزات هستند، شناسایی و احصا شدند.

یک هزار میلیارد ریال برای تجهیز مدارس آذربایجان غربی هزینه شد

رحمانی ادامه داد: یکسری تجهیزاتی که قابل استفاده نبود با تلاش‌های انجام شده با یک تعمیرات جزیی به چرخه آموزش برگشت داده شدند.

به گفته وی، یک هزار و ۸۵۰ سِت تجهیزات و قطعات مورد نیاز مدارس اعم از میز، نیمکت و دیگر وسایل در این طرح خریداری و میان مدارس توزیع شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یادآور شد: در سال‌جاری ۹۷ مدرسه جدید با ۴۰۰ کلاس در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهیم داد تا بتوان بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی را جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه مناطق ۲۴ گانه آموزشی استان برای تحقق کامل طرح شهید عجمیان بررسی و بخشی از تجهیزات لازم و رنگ مورد نیاز برای شاداب سازی خریداری شد، گفت: گروه‌های جهادی نقش مهمی را در نقاشی مدارس و شاداب سازی دارند و جا دارد از همه آنها در این زمینه قدردانی شود.

یک هزار میلیارد ریال برای تجهیز مدارس آذربایجان غربی هزینه شد

وی با بیان اینکه ۱۴ تن رنگ برای شاداب سازی مدارس و رنگ آمیزی کلاس‌ها در نظر گرفته شد، افزود: علاوه بر رنگ‌هایی که خریداری شده و برای رنگ آمیزی در اختیار گروه‌های جهادی دانش آموزی و فرهنگی قرار داده شد، یک و نیم تن رنگ نیز در صورت تامین اعتبار خریداری و به زودی به مدارس ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح شهید سید روح الله عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار کشور در دو بازه زمانی (تعطیلات نوروز و تابستان ۱۴۰۲) در مناطق هدف اجرا می‌شود.

شهید سید روح‌الله عجمیان، متولد ۲۰ بهمن سال ۱۳۷۳ از بسیجیان حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر کرج بود که روز پنجشنبه ۱۲ آبان پارسال در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های آزاد راه کرج - قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) کرج با ضربات چاقوی برخی اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha