پیگیری ایجاد شهر هوشمند/ «بورسیه دانشجو در صنعت سمنان» وارد دفترچه کنکور می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: اجرای طرح شهر هوشمند با تفاهم‌نامه امضا شده با یکی از اپراتورهای تلفن همراه در دست پیگیری است و بورسیه دانشجویان در صنعت سمنان نیز وارد دفترچه کنکور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صادقی روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن همایش استانداری افزود: استان سمنان به واسطه نیروهای توانمند در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه اجرای طرح شهر هوشمند دارد.

وی بیان کرد: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در زمینه ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال است و استفاده از ظرفیت استان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از راهبردهای توسعه‌ای برای این استان است.

وی تصریح کرد: دانش بنیان‌ها از پیشران‌ها در حوزه اقتصاد هستند و استان سمنان رتبه دوم کشور را در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ از آن خود کرد.

بورسیه دانشجویان در صنعت سمنان وارد دفترچه کنکور می شود

وی یادآور شد: بورسیه و جذب دانشجویان نخبه در صنعت از راهبردهای استان سمنان در رفع چالش نرخ بیکاری دانش آموختگان است و در دفترچه کنکور امسال نیز بورسیه دانشجویان در صنعت استان سمنان اعلام می‌شود.

پیگیری ایجاد شهر هوشمند/ «بورسیه دانشجو در صنعت سمنان» وارد دفترچه کنکور می‌شود

وی با بیان اینکه ۱۵ واحد تولیدی استان سمنان دارای دانشگاه علمی و کاربردی جوارصنعت هستند که نیروی انسانی خود را آموزش و جذب می‌کنند، تصریح کرد: ۶۰ شرکت پیشران در استان سمنان وجود دارد و استان برای صدور مجوز ایجاد واحد علمی کاربردی در کنار واحدهای تولیدی آمادگی دارد.

صادقی خاطرنشان کرد: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در اشتغالزایی برای دانش آموختگان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به مشکلات در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و بلاتکلیفی از سوی بانک مرکزی در تخصیص اعتبارات، افزود: تسهیلات اعلام شد، اما ابلاغ نشد و ابلاغ و تخصیص اعتبار برای پرداخت تسهیلات در دستور کار باشد.

مرکز آمار ایران درباره شاخص نرخ بیکاری سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که نرخ بیکاری در سال گذشته با کاهش ۲ دهم واحد درصدی به ۹ درصد رسید. نرخ بیکاری ۱۴۰۰ بالغ بر ۹ و ۲ دهم درصد بود و بررسی استانی نرخ بیکاری در کل کشور نشان می‌دهد، طی سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری در ۲۳ استان تک‌رقمی شد و پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان سمنان با نرخ ۶ و چهار دهم درصد ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha