۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85128835
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۷ میلیارد تومان برای طرح اضطراری تامین آب بجنورد تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۱۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح اضطراری تامین آب آشامیدنی از منطقه "پلنگ دره" بجنورد تخصیص یافت.

رضا نعیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح اضطراری تامین آب مورد نیاز در شهر بجنورد برای جلوگیری از مشکل تامین آب در سالجاری در دست اجرا است و هم اینک ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در فاز اول پروژه انتقال چاه آب پلنگ دره به شهر بجنورد، سه چاه وارد مدار خواهد شد و ۲۶۰ لیتر در ثانیه آب شرب با کیفیت وارد شبکه انتقال توزیع شهری می‌شود.

به گفته وی؛ از سال ۹۷ کار مطالعات و شناسایی منابع آبی جدید برای تامین آب مورد نیاز شهروندان مرکز استان آغاز و تاکنون هفت حلقه چاه آهکی در پلنگ دره حفر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی یادآور شد: هم اکنون بخش بسیار زیادی از آب مورد نیاز شهروندان مرکز استان از منابع آب سطحی یعنی سد شیرین دره تامین می شود که کیفیت و کمیت این منبع آبی منوط به میزان بارندگی ها است.

نعیمی با اشاره به مشکلات حوزه آبرسانی به روستاهای استان، گفت: بسیاری از منابع زیرزمینی متاثر از کاهش بارندگی ها در استان نه تنها تغذیه نمی شوند بلکه سالانه بیش از یک متر افت می کند و تامین آب شرب روستاها و شهرها به چالش بزرگی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: خشک شدن منابع آبی، تعرفه پایین آب بها در روستاها، استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب، فرسودگی تاسیسات آبرسانی از مهمترین دغدغه های این شرکت در خراسان شمالی است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha