فارس ۷۵۰ مدرسه در دست ساخت دارد/ اجرای عملیات بازسازی ۵۲ مدرسه سنگی

شیراز - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس گفت: این استان ۷۵۰ پروژه نیمه تمامِ ساخت و بازسازی مدارس دارد که ۴۲۰ مورد آن با همت خیران اجرایی شده است.

محمود میرزایی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خیران استان فارس در مدرسه‌سازی سنگ‌تمام گذاشتند، افزود: تکمیل این طرح‌ها نیازمند حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که باید محل اعتبارات مختلف دولتی تامین شود.

وی با اشاره به نشست با استاندار و مجمع خیرین استان فارس و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بیان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و احداث و نوسازی مدارس تخریبی با نیاز فوری در ۲ سال پیش‌رو نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است که قرار شد پنج‌هزار میلیارد تومان آن امسال و باقیمانده در سال آینده تامین شود.

میرزایی عنوان کرد: براین اساس قرار شد ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل مولدسازی دارایی‌های دولت، یک هزار میلیارد تومان از سوی خیرین و یک هزار میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تخصیص و باقیمانده از محل طرح جهش تولید مسکن، کمک نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع تامین شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس ادامه داد: با این اعتبارات حدود یک هزار مدرسه بازسازی، تکمیل و احداث می‌شود.

وی یادآور شد: استان فارس۷۶۰ مدرسه با سه هزار و ۳۴۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی دارد که نیازمند پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

میرزایی گفت: به طور معمول سالانه بازسازی ۴۰ تا ۵۰ مدرسه آغاز یا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر سرانه فضای مفید دانش‌آموزی استان فارس ۵.۹ متر و بالاتر از میانگین کشوری (۵.۲۲) است، یادآور شد: این سرانه در برخی از نواحی و شهرهای استان کمتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس بیان کرد: این سرانه در شیراز کمتر از چهار و در ناحیه سه آموزشی این شهر کمتر از سه است.

وی با بیان اینکه مرکز شهرستان‌ها نسبت به دیگر مناطق با کمبود بیشتری در فضای آموزشی مواجهند، گفت: شهرهای شیراز، مرودشت، ششده و قره‌بلاغ و فرگ داراب بیشترین کمبود و نیاز را برای بازسازی و احداث مدرسه دارند.

بازسازی ۵۲ مدرسه سنگی فارس

میرزایی ادامه داد: بازسازی ۵۲ مدرسه سنگی استان فارس در قالب طرح شهید آرشام سرایداران آغاز و اجرای آن به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپرده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس پیش‌بینی کرد که این مدارس تا مهرماه ۱۴۰۳ تکمیل و تحویل آموزش‌وپرورش شوند.

وی گفت: بر اساس اولویت‌بندی انجام شده، ۷۸۳ مدرسه این استان با سه هزار و ۴۷۱ کلاس درس باید مقاوم‌سازی شود.

میرزایی افزود: مقاوم‌سازی این کلاس‌های درس نیازمند ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha