۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85128868
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سیاری: بصیرت لازمه مقابله با هرگونه تهدید دشمنان است

نوشهر - ایرنا - معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تهدیدات شامل داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه ای است و دشمن نیز به دنبال نفوذ در لایه‌های داخلی بوده لذا باید تهدید را شناخت و بصیرت و آمادگی مقابله با آن را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز پنجشنبه در نشست تخصصی پردازش کوانتومی و اقتدار ۳۶۰ در دانشگاه امام خمینی(ره) علوم دریایی نوشهر افزود : همه حکومت‌ها برای حفظ موجودیت و بقای خود به دنبال کسب قدرت و آمادگی دفاعی در برابر تهدیدهای متنوع فراروی خود هستند بنابراین ما باید برای مقابله با تهدیدات دشمنان آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی اظهارداشت: در زمان حاضر و در شرایط کنونی هرچه در زمینه های فناوری گام‌ بلندی برداریم می‌توانیم بگوییم برای مقابله با تهدیدات آمادگی کامل داریم.

وی خاطرنشان کرد : به طور قطع استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی تهدید فرامنطقه ای است و ما باید بصیرت لازم داشته باشیم و برای شناسایی تهدیدات ضروری است محیط های داخلی و خارجی نیز مورد مطالعه دقیق قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: شناخت نقاط قوت و برطرف کردن ضعف ها در داخل امری مهم بوده و در عین حال باید تهدیدات در محیط خارجی را نیز بشناسیم و آن را به فرصت تبدیل کنیم.

امیر دریادار سیاری به انواع تهدیدات فرهنگی، اجتماعی، نظامی، اقتصادی و سیاسی اشاره و دفاع از تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از جمله مأموریت ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سیر تحول جنگ‌ها افزود: در نسل پنجم شاهد ظهور رسانه‌های نوین، جنگ ترکیبی، اختلال در تصمیم، عملیات نامتقارن و شناختی و جنگ سایبری هستیم.

وی افزود : جنگ‌های آینده دارای شرایط جدید و ویژگی‌های خاص خود است بنابراین نیروهای مسلح به الگوهایی نیاز دارند که آن را در شناخت روابط و شرایط روندها یاری رسانند و این الگوها باید در سه سطح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی بتواند راهنمای عمل باشند.

سیاری: بصیرت لازمه مقابله با هرگونه تهدید دشمنان است

امیر دریادار سیاری، نقش تعیین کننده تبادل اطلاعات با سرعت بالا در عرصه نبرد و بکارگیری سلاح‌های هوشمند برای دقت در زدن اهداف و عملیات سریع را از جمله شاخصه های جنگ‌ آینده اعلام و اضافه کرد : هم اکنون اهمیت زمان و پرهیز از شتاب زدگی، رصد و پایش وضعیت کشورهای رقیب و دشمن در حوزه‌های کاربردهای نظامی فناوری‌های برتر ساز، نگاه به فناوری‌های شالوده شکن امری مهم است.

سیاری امروز به منظور شرکت در نخستین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دریایی که با حضور هفت تیم در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر آغاز شد، سفر کرد.

ناخدایکم مکانیک عباس زارع نژاد دبیر علمی این مسابقات در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مسابقات در سطح دانشجویی با شرکت هفتم و در دو بخش کنترل از راه دور و هوشمندسازی برگزار می‌شود.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha