معاون استاندار فارس: زمینه تعامل مدیران و دانشگاهیان برای حل مشکلات استان فراهم شد

شیراز-ایرنا-معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بر اهمیت استفاده از ظرفیت استانی نخبگان در نظام حکمرانی و شناسایی و رفع مشکلات هر منطقه با بهره‌گیری از این ظرفیت تاکید کرد و گفت: پژوهشکده حکمرانی دانشگاه شیراز با هدف تعامل بین دانشگاهیان و مدیران برای حل مشکلات استان راه‌اندازی شده است.

عبدالعلی کریمی پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در نظام حکمرانی و استفاده از پتانسیل و قابلیت‌های علمی هر استان‌ برای حل مشکلات و مسایل اساسی مناطق مختلف در دستورکار دولت سیزدهم قرار دارد؛ در حال حاضر این رویکرد در استان فارس با راه‌اندازی پژوهشکده حکمرانی دنبال شده است.

نیاز مبرم فارس به تعامل بین دانشگاهیان و مدیران برای حل مشکلات

وی ادامه داد: در استان فارس نیاز مبرمی به زمینه‌سازی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با حضور دانشگاهیان و مدیران استان احساس می‌شد. از این رو تلاش بسیاری برای تحقق این امر شکل گرفت و برنامه‌ریزی برای تأسیس پژوهشکده‌ حکمرانی دانشگاه شیراز نیز از خردادماه ۱۴۰۱ با تمرکز در دانشکده‌ حقوق آغاز شد.

کریمی در خصوص افتتاح این پژوهشکده‌ در روز دوشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۲ و اهداف راه‌اندازی این مرکز گفت: این مرکز مطالعاتی که با حضور استاندار فارس، رییس دادگستری کل استان، هیات رییسه دانشگاه شیراز و جمعی از مسئولان استان و دانشگاهیان، به‌طور رسمی افتتاح شد در زمینه ادبیات حکمرانی در حوزه‌ اندیشه‌ تمدن نوین ایرانی اسلامی فعالیت خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ادامه داد: در این پژوهشکده اساتید و دانشجویان به‌صورت نظام‌مند با بینش و نگرش نوینی از ادبیات حکمرانی آشنا می‌شوند و رویکرد تمدنی و فلسفی این ادبیات با توجه به ریشه‌های تمدنی ایران اسلامی بازتحلیل می‌شود.

کریمی عنوان کرد: همچنین قرار است با اولویت قرار دادن شهر شیراز، استان فارس و جنوب کشور مسایل و چالش‌های ملی و منطقه‌ای از دیدگاه علمی مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت راهکارهای راهبردی و کاربردی حاصل از این ارزیابی‌ها به دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی ارایه شود.

وی بیان کرد: سازمان‌های دولتی و حاکمیتی می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت این پژوهشکده، تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های خود را با منطق پژوهش‌محور دنبال کنند و افزون بر حل چالش‌ها و مشکلات، زمینه‌سازی لازم را برای مدیریت حاکمیتی در سطح کشور انجام دهند.

مقوله حکمرانی در پژوهشکده به شکل آکادمیک دنبال نمی‌شود

معاون استاندار فارس اعلام کرد: مقوله حکمرانی در این پژوهشکده تنها به شکل آکادمیک دنبال نمی‌شود؛ هرچند پیگیری این مقوله از حیث نظری و پژوهشی از اهمیت بسیاری برخوردار است اما هدف اصلی ما کاربردی شدن حکمرانی و عملیاتی کردن راهکارها در این بخش است.

وی با بیان اینکه در این پژوهشکده باید تعامل خوبی بین صاحبان ایده و مسئولان اجرایی یعنی اصحاب نظر و عمل شکل گیرد، گفت: افزون بر فعالیت اساتید و دانشجویان در این پژوهشکده بایستی زمینه حضور مدیران هم در این مکان مهیا شود تا شاهد برقراری ارتباط و تعامل میان دانشگاهیان و مدیران برای حل مشکلات استان باشیم.

کریمی افزود: امیدواریم با افتتاح این مرکز، پژوهش‌های مؤثری برای حل مشکلات استان و حتی کشور در سطوح مختلف شکل بگیرد و این مشکلات هر چه سریعتر با حمایت اساتید و همکاری مدیران برطرف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha