۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85128970
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر خارجه ونزوئلا: مواضع ضد آمریکایی سوریه قابل تحسین است

دمشق - ایرنا - معاون وزیرامورخارجه ونزوئلا از مواضع ضد آمریکایی سوریه درقبال اقدامات و سیاست های آمریکا علیه کشورهای مخالف آن و همچنین برای بی ثبات کردن ونزوئلا قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری دولتی سانا، ایمن سوسان معاون وزیر امور خارجه در دیدار با تاتیانا مورنو معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا در امور خاورمیانه و هیأت همراه، روابط نزدیک همکاری‌های دو کشور دوست و راه‌های تقویت آنها در زمینه های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داد.

سوسان به فعال شدن مجدد خط هوایی مستقیم کاراکاس – دمشق پس از سالها ، بعنوان گامی در جهت تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور اشاره کرد .

وی تاکید کرد : این امر موجب ارتقای روابط همکاری های اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور برای مقابله با سیاست تحریمی کشورهای غرب می شود.

معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا در امور خاورمیانه نیز در این دیدار از مواضع ضد آمریکایی سوریه در قبال تلاش های آمریکا برای بی ثبات کردن ونزوئلا و جهان قدردانی کرد.

مورنو همچنین بر ادامه حمایت ونزوئلا از سوریه و لزوم تقویت روابط دو کشور برای رسیدن به سطح روابط سیاسی موجود بین دو کشور تاکید کرد.

اولین پرواز خطوط هوایی بین‌المللی ونزوئلا پس از ۱۲ سال وقفه، دیروز (چهارشنبه) با پرواز از فرودگاه «کاراکاس» در فرودگاه بین‌المللی دمشق به زمین نشست.

به نقل از سانا در این هواپیما ۱۰۲ مسافر از جمله وزیر حمل و نقل ونزوئلا، معاون وزیر خارجه این کشور و یک هیئت همراه حضور داشتند.

برپایه این گزارش، قرار است هر ۱۵ روز، یک پرواز میان دمشق و کاراکاس انجام شود.

در همین راستا، «رامون ولاسکز» وزیر حمل و نقل ونزوئلا در فرودگاه دمشق اعلام کرد: پس از ۱۲ سال، پروازهای میان دو کشور را از سر می‌گیریم و این پرواز نشان دهنده پیروزی ملت‌ و کشور ونزوئلا و سوریه است.

«خوسیه پیومورگی موساتیس» سفیر ونزوئلا در دمشق نیز در این باره گفت: ازسرگیری پروازها نتیجه تلاش‌های قابل ستایش دو کشور است و یک گام برای تقویت روابط میان آنها به شمار می‌رود.

ونزوئلا علی‌رغم اینکه خود با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مواجه است اما در جریان حادثه زلزله ویرانگر سال گذشته در سوریه، با اعلام همبستگی با دمشق، کمک‌هایی را برای زلزله زدگان در این کشور و ترکیه ارسال کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha