۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85128990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد دانشگاهی باید به سمت آموزش‌های مهارتی و تخصصی حرکت کند

تهران- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی گفت: در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی باید به سمت آموزش های مهارتی، تخصصی و رشته‌هایی که مورد استقبال است، حرکت کنیم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از جهاد دانشگاهی، نشست هم اندیشی «روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی» با حضور حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، محمدمحسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی این نهاد و روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی روز پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه برگزار شد.

توجه به آموزش‌های مهارتی در جهاد دانشگاهی

مسلمی نائینی در این نشست اظهار داشت: برگزاری این گونه نشست های هم اندیشی برای ارتقای موسسات و مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی بسیار خوب و یک تصمیم گیری برای آینده است.

وی با تاکید بر توجه به موضوعات فرهنگی در مراکز آموزشی این نهاد، افزود: جامعه از جهاد دانشگاهی انتظار دارد و باید در این زمینه کارهایی در این مراکز انجام شود.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: در این مراکز باید به آموزش های مهارتی، تخصصی و رشته های دارای استقبال توجه کرد که این موضوع نیز نیاز به هم فکری بیشتری دارد.

ورود مراکز آموزشی به حوزه‌های مهارتی

غفوریان نیزدر این نشست به ارایه گزارشی از دانشگاه و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: آموزش عالی جهاد دانشگاهی با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند در تولید علم و فناوری با رویکرد آموزش پژوهش محور و فناور محور از سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را آغار کرد و در حال حاضر ۲ دانشگاه، ۶ موسسه آمورش عالی و یک دانشکده در سطح کشور دارد.

وی افزود: آموزش عالی (غیرانتفاعی-غیردولتی) جهاد دانشگاهی در حال حاضر دارای ۳۳۶ کد رشته، ۱۵۴ هیات علمی تمام وقت، ۱۶۵ هیات علمی نیمه وقت، ۸۰ هزار و ۷۶ دانش آموخته و ۲۲ هزار و ۲۵۶ دانشجوی در حال تحصیل است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی گفت:‌ آموزش عالی علمی کاربردی ۳۷ مرکز فعال در کشور دارد که ۱۷۱ هزار و ۳۷۹ نفر دانش آموخته شده اند. همچنین۲ هزار و ۹۵۸ مدرس و ۲۱هزار و ۳۷ دانشجو در ۷۳۷ کد رشته دارد.

وی در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد فعالیت آموزشی مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی پرداخت و بر ورود این مراکز به حوزه‌های مهارتی تاکید کرد.

در ادامه نشست روسای دانشگاه و موسسات آموزشی عالی جهاد دانشگاهی به بحث و بررسی موضوعاتی همچون نیاز کشور به نیروی مهارتی و توسعه آموزش‌های مهارت محور، توجه به مراکز آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی، پرهیز از تفکر جزیره ای، سیاست گذاری واحد و دوری از پراکنده کاری، توجه به دانشگاه کنشگر، آسیب شناسی در حوزه آموزش، توجه به موضوعات اولویت دار جامعه، معرفی یک الگو در آموزش عالی توسط جهاددانشگاهی با برنامه ریزی پرداختند.

ایجاد هم افزایی در استان‌ها، توجه به تبلیغ رشته‌های آموزشی مرکز در استان، تعریف مزیت رقابتی برای مراکز آموزش عالی جهاددانشگاهی، توجه به پروژه‌های جدید، جذب دانشجوی خارجی، تغییر در رویکرد با توجه به فضای آموزشی کشور، ایجاد مشوق برای اساتید، تولید محتوا، توانمندسازی اعضای هیات علمی، اولویت دادن به بحث اشتغال دانش آموختگان، استفاده از ظرفیت‌های علمی وابسته داخل جهاد دانشگاهی، توجه به الگوهای جدید، تدوین نقشه راه، توجه به ارتباط معنادار با واحد، توانمند کردن مدیران با دانش و توجه به فرصت‌های جدید از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha