پروژه ۶ خطه شدن مسیر پل زائر تا میدان اربعین مرز مهران ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه پروژه ۶ خطه شدن مسیر پل زائر تا میدان اربعین مرز مهران ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: به منظور خدمات‌دهی منسجم به زائران، مدیریت پایانه برکت مرز مهران به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان واگذار شده است.

پروژه ۶ خطه شدن مسیر پل زائر تا میدان اربعین مرز مهران ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه با حضور معاونین عمرانی، سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از مدیران کل و مدیران ستادی استانداری در جریان بازدیدهای میدانی از پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین، از پایانه برکت در مرز مهران، پل زیرگذر پایانه برکت و پل گاوی در کنارگذر غربی شهر مهران، پروژه ۶ خطه شدن پل زائر تا میدان اربعین و پروژه ساخت چهار مجموعه بهداشتی در محدوده پل زائر بازدید کرد.

وی در بازدید از پایانه مسافربری برکت در شهر مرزی مهران، اظهار کرد: ایام اربعین هرگونه مسافرگیری و تخلیه مسافران توسط اتوبوس ها، ون ها و تاکسی‌ها در پایانه برکت مهران انجام می‌شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: به منظور خدمات‌دهی منسجم به زائران، مدیریت پایانه برکت به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان واگذار شده است.

بهرام‌نیا یادآور شد: با توجه به حجم ورودی مسافر به خصوص در موج برگشت به این پایانه، فاز دوم نمازخانه پایانه برکت اجرا می شود که با توجه به محدودیت زمانی تا اربعین، احداث آن به صورت ترک تشریفات خواهد بود.

بهرام نیا با تأکید ساماندهی اتوبوس‌ها و ون‌ها در پایانه برکت در ایام اربعین، گفت: هرگونه ورود و خروج زائران تنها در پایانه برکت انجام خواهد شد.

وی بر ضرورت تکمیل و توسعه سایبان در پایانه برکت تأکید کرد و گفت: آبسردکن‌های مستقر در پایانه برکت نیز در صورت نیاز باید تجهیز می‌شوند.

پل گاوی کنارگذر غربی مهران مرمت می‌شود

وی در ادامه و در بازدید از پل زیرگذر پایانه برکت و پل گاوی در کنارگذر غربی شهر مهران، خواستار ساماندهی محدوده این زیرگذر تا قبل از اربعین شد.

به گفته استاندار ایلام، با بهسازی کنارگذر غربی شهر مهران و تردد اتوبوس‌ها از این مسیر برای حضور در پایانه برکت، ترافیک در هسته مرکزی شهر مهران نیز کاهش خواهد یافت.

پروژه ۶ خطه شدن مسیر پل زائر تا میدان اربعین مرز مهران ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۶ خطه شدن محور پل زائر تا میدان اربعین بصورت ترک تشریفات اجرا می‌شود

بهرام نیا همچنین در جریان بازدید از پروژه ۶ خطه شدن پل زائر تا میدان اربعین، با اشاره به حجم تردد و تراکم اتوبوس‌ها و ضرورت کاهش ترافیک در این محور، گفت: از مجموع ۱۱ کیلومتر تاکنون عملیات آسفالت دو کیلومتر آن اجرایی شده است.

استاندار ایلام افزود: برای اینکه این پروژه تا اربعین به سرانجام برسد و با توجه به محدودیت زمانی تا اربعین، عملیات زیرسازی پروژه بصورت ترک تشریفات انجام و همزمان عملیات آسفالت آن نیز از طریق مناقصه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه ۶ خطه شدن محور پل زائر تا میدان اربعین به طول ۱۱ کیلومتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

چهار مجموعه بهداشتی در محدوده پل زائر شهر مهران ایجاد می شود

استاندار ایلام همچنین در جریان بازدید از پل زائر شهر مهران، گفت: در مجموع ۹۹ چشمه بهداشتی و حمام در این چهار نقطه از شهر مهران و در محدوده پل زائر با اعتبار ۱۲۲ میلیارد ریال تا اربعین احداث می‌شود.

بهرام‌نیا اظهار کرد: علاوه بر این نیز تعداد ۳۰ چشمه دستشویی و حمام توسط خیرین تا اربعین در شهر مهران ایجاد می‌شود.

براساس این گزارش ۹۹ چشمه بهداشتی و حمام در بلوار مرزبان، حسینیه علویه جهرمی، مسجد فرخ آباد و در محدوده پل زائر احداث می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha