۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۴۷
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85129200
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار گلستان: مجلس شورای اسلامی نسبت به نجات خلیج گرگان نگاه ویژه داشته باشد
لایروبی خلیج گرگان

گرگان - ایرنا  - استاندار گلستان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به نجات خلیج گرگان که روند رو به خشکی آن، محیط زیست و سلامت مردم منطقه را تهدید می‌کند، بیشتر حساس شده و حمایت لازم را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که تعدادی از نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی و اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شرکت داشتند، اظهار کرد: موضوع نجات خلیج گرگان یک موضوع بسیار جدی است و اگر این پهنه آبی در دریای خزر خشک شود ۶۰ هزار هکتار کانون ریزگرد نمکی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: مطابق گزارش مسوولان دستگاه‌های مرتبط نجات خلیج گرگان، طرح لایروبی کانال آشوراده منتهی به خلیج گرگان که بعد از سفر دور نخست رییس جمهور در اسفندماه سال ۱۴۰۱ اجرایی شده، اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار گلستان در مورد تنش آبی در استان که از وضعیت ویژه برخوردار است، تصریح کرد: دولت مصوبه‌ای را برای اختصاص بودجه ویژه در راستای رفع تنش آبی در گلستان لحاظ کند.

زنگانه بیان کرد: در شرایط کنونی گلستان نیازمند استفاده از شیرین سازی آب دریای خزر به عنوان منابع مطمئن آب بوده تا این استان از تک منبعی تامین آب موردنیاز خود که منابع زیرزمینی است، خارج شود.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی محورهای ارتباطی در گلستان، گفت: گلستان دومین استان کشور از لحاظ دارا بودن نقاط حادثه‌خیز پس از استان تهران به شمار می‌رود و نیاز است که کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در زمینه اختصاص بودجه برای رفع نقاط حادثه‌خیز آن نگاه ویژه داشته باشند.

وی هنچنبن با اشاره به این که در دولت سیزدهم بخشی از عقب ماندگی‌های بسیار زیاد حوزه برق در استان گلستان جبران شده، گفت: در عین حال، برای سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان مکلف است آغاز عملیات اجرایی این پروژه را تا سفر دوم رئیس جمهور به گلستان، پیگیری کند.

استاندار گلستان: مجلس شورای اسلامی نسبت به نجات خلیج گرگان نگاه ویژه داشته باشد

بررسی چالش‌های گلستان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم‌ کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در محلس شورای اسلامی گفت: مقررشده چالش‌های توسعه استان گلستان در شورای برنامه‌ریزی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

عبدالجلیل ایری افزود: شورای برنامه‌ریزی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بعد از دو هفته از سفر کنونی رییس و تعدادی از اعضای این کمیسیون به استان تشکیل و حمایت مالی را برای رفع چالش‌های توسعه این استان از جمله شتاب در لایروبی خلیج گرگان و راه‌های ارتباطی انجام می دهد.

وی یادآور شد: نظر رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در پایان سفر دو روزه به استان، برای حمایت مالی در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های زیرساخت توسعه استان گلستان مثبت بود.

در این نشست، مسوولان شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب گلستان، گزارشی از آخرین اقدام برای تامین آب ساکنان ارائه داده و خواستار توجه بیشتر در تامین مالی برای اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌ها شدند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

رییس کمیسیون عمران مجلس: احیای خلیج گرگان کار بزرگ دولت سیزدهم برای گلستان است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha