راه‌اندازی قرارگاه جهادی کوثر، گامی برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در فارس

شیراز-ایرنا- هرچند فارس یکی از استان‌های پیش‌رو در زمینه جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بوده و در طول سال‌های اخیر گام‌های بزرگی برای حذف بروکراسی‌های اداری در مسیر جذب سرمایه‌گذاری برداشته شده است اما مدیران ارشد استان برای شتاب گرفتن این امر و کمک به تحقق شعار سال، قرارگاه جهادی کوثر را راه‌اندازی کردند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان سرمایه‌گذری ایران، استان فارس در زمینه جلب سرمایه‌گذاری خارجی جایگاه سوم را در کشور کسب کرده است.

از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۱ و به رغم تشدید تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های مربوط به نقل و انتقالات مالی و بانکی، زمینه اجرای ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار در استان فارس ایجاد شده است.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس، با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها ۶۰۰ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد خواهد شد.

براساس آنچه بابک دایی به ایرنا اعلام کرده است، زمینه اجرای این طرح‌ها توسط سرمایه‌گذاران کشورهای انگلستان، مالزی، امارات متحده عربی، افغانستان و آلمان فراهم شده و عمده سرمایه‌گذاری‌ها نیز در زمینه ساختمان سازی، بهداشت و درمان، انرژی، کشاورزی و صنعت فعالیت می‌کنند.

راه‌اندازی قرارگاه جهادی کوثر، گامی برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در فارس

آنگونه که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس بیان کرده است، چشم‌انداز جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری با تداوم شرایط موجود افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته است و پیش‌بینی می‌شود امسال بتوان افزون بر ۵۰۰ میلیون دلار جلب سرمایه‌گذاری خارجی در استان به ثبت برسد.

در کنار سرمایه‌گذاران خارجی، سرمایه‌گذاران داخلی نیز با توجه به ظرفیت‌های و پتانسیل‌های موجود در استان فارس تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در این استان دارند اما گاهی برخی بروکراسی‌های اداری مانع ورود آنان به این عرصه می‌شود.

به همین منظور قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر با هدف جذب سرمایه‌گذاران و تسهیل روند سرمایه‌گذاری در استان با حضور محمدهادی ایمانیه استاندار فارس افتتاح شد.

قرارگاه جهادی کوثر محلی برای کنار هم قرار گرفتن صاحبان ایده و سرمایه

نماینده عالی دولت در استان فارس در حاشیه افتتاح قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر در شیراز با اشاره به اینکه، استانداری به سوی سرمایه‌گذاران دست همکاری و یاری دراز کرده است، گفت: ایده‌پردازانی که برای محقق شدن ایده‌هایشان نیاز به منابع مالی دارند و همچنین صاحبان سرمایه که برنامه‌ خاصی برای منابع مالی خود ندارد در این قرارگاه به یکدیگر معرفی می‌شوند تا با همکاری یکدیگر سبب پیشرفت اقتصادی استان شوند.

راه‌اندازی قرارگاه جهادی کوثر، گامی برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در فارس

محمدهادی ایمانیه، کارگروه استعدادیابی، سرمایه گذاری، احیای واحدهای راکد، تامین مالی، دیپلماسی اقتصادی و دستیار مردمی را ۶ کارگروه تعریف شده ذیل قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر معرفی کرد و افزود: این قرارگاه فعالیت و مشکلات مختلف سرمایه‌گذاران را در زمینه‌های مختلفی همچون تامین زمین، تسهیلات و زیرساخت‌ها بررسی و برطرف می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری ۲ هدفی است که برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد، یادآور شد: روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته قسمتی از برنامه های خود را به ملاقات مستقیم با سرمایه گذاران اختصاص داده‌ام.

هماهنگی برنامه‌ها برای جلب و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس نیز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای اداری با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر در استان بیان کرد: این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد و با هماهنگی برنامه‌ها در سطح شهرستان‌ها در راستای جلب و حمایت از سرمایه‌گذاری پیش می‌رود.

محسن ربانی‌زاده در زمینه تامین زمین برای سرمایه گذاران نیز گفت: از ظرفیت بانک زمین در سطح استان برای سرمایه‌گذاران استفاده شده تا مشکلی در این زمینه در فارس وجود نداشته باشد.

راه‌اندازی قرارگاه جهادی کوثر، گامی برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در فارس

وی افزود: سال‌های گذشته زمین‌هایی واگذار شده که بلااستفاده مانده است که این زمین‌ها تعیین تکلیف خواهد شد و در حوزه سرمایه‌گذاری از آن بهره برده می‌شود.

وی ادامه داد: همسو کردن مدیران اقتصادی برای پیگیری امور سرمایه گذاری به صورت جدی در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس در ادامه به وجود دستگاه‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: براساس بررسی‌ها هشت دستگاه نظارتی وجود دارد که اگر همسو با سرمایه‌گذاری نباشد مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران و تولید ایجاد می‌شود.

ربانی‌زاده بیان کرد: برنامه‌های منسجمی در حوزه بانک‌های استان در سال جدید پیگیری و اجرا خواهد شد که قطعا در همین ماه‌های نخست سال جاری نتیجه آن مشخص می‌شود.

وی بنگاه‌های راکد را ظرفیتی برای سوق دادن مسیر سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: بنگاه‌های راکد سرمایه‌هایی بلااستفاده است که با سوق دادن سرمایه‌گذاران جدید می‌توان جانی به این واحدها و اقتصاد بخشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha