برپایی غرفه‌ «امام دل‌ها» در حرم مطهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب

تهران- ایرنا - هم‌زمان با سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب پردیس فرهنگی و موکب علی ابن موسی‌الرضا (ع) با عنوان «امام دل‌ها» در بلوار شهدا روبروی قطعه ۷۰ بهشت زهرا (س) در روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد برپا می‌شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۱۹ تهران با اعلام این خبر، افزود: هر ساله با نزدیک شدن به ایام ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی دل‌های همه دلدادگان امام خمینی (ره) در سراسر کشور به شوق زیارت حرم مطهر حضرت می‌تپد تا بار دیگر علاوه بر تجدید میثاق با آرمان‌های امام با رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کنند. ️

وی ادامه داد: بسیج شهرداری منطقه ۱۹ در کنار سایر نهادها در راستای خدمت‌رسانی به زائران موکب پذیرایی را در بلوار شهدا روبروی قطعه ۷۰ بهشت زهرا (س) و نیز غرفه راهنمای زائر در ضلع جنوب غربی حرم مطهر با فراخوان حدود ۵۰ نفر از تیم‌های عملیات، حفاظت به‌منظور خدمت‌رسانی به سالمندان، جانبازان و... از گردان‌های بیت المقدس و الزهراء برای این روز پیش‌بینی کرده است. ️

بر اساس این گزارش همچنین بسیج شهرداری منطقه ۱۹ نسبت به آماده‌سازی ۲ هزار وعده صبحانه، پنج هزار آب معدنی و حدود سه هزار میان وعده نیز برای پذیرایی از زائران امام دل‌ها اقدام کرده است.

شرکت واحد امسال با هزار دستگاه اتوبوس در خدمت زائران بارگاه امام راحل است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در حساب کاربری خود در صفحه توییتر نوشت: از اواخر اردیبهشت ماه ستاد ویژه سالگرد ارتحال امام (ره) در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تشکیل شد.

مهدی علیزاده توضیح داد: امسال شرکت واحد با بیش از هزار دستگاه اتوبوس در خدمت زائران بارگاه امام راحل بوده و خدمات‌رسانی اتوبوسرانی از ۶ صبح روز ۱۴ خرداد آغاز و تا حضور آخرین زائر ادامه خواهد داشت.

مردم با مترو و اتوبوس به مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) بروند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اعلام اینکه ناوگان مترو و اتوبوسرانی با تمام توان و حداکثر ظرفیت موجود و از مبادی مختلف سطح شهر در خدمت زائران حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خواهد بود، گفت: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام (ره)، تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است.

جلال بهرامی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ناوگان اتوبوسرانی، نسبت به اختصاص ناوگان ویژه برای نقل و انتقال زائران از ۲۳ نقطه اصلی و میدان‌ مهم پایتخت به مقصد حرم مطهر و بازگرداندن ایشان به مبادی اولیه اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: خدمات‌رسانی به زائران امام (ره) از ۶ صبح یک‌شنبه ۱۴ خرداد به مقصد حرم مطهر آغاز خواهد شد و یک‌هزار دستگاه اتوبوس برای این منظور در نظر گرفته شده است؛ که یک‌صد دستگاه اتوبوس دیگر نیز در صورت لزوم به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی گفت: اتوبوس‌هایی که زائران را به حرم مطهر منتقل می‌کنند، در پایان مراسم نسبت به جابه‌جایی مردم به مبادی اولیه نیز اقدام خواهند کرد.

بهرامی با بیان اینکه خدمات‌رسانی ویژه شرکت بهره‌برداری مترو از شامگاه شنبه ۱۳ خرداد به‌ منظور جابه‌جایی زائران امام (ره) آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این راستا، سرویس‌دهی شبانه حرم تا حرم از ایستگاه شهر ری تا ایستگاه حرم مطهر با فاصله حرکت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲۲ شامگاه شنبه ۱۳ خرداد تا ساعت ۵ بامداد یک‌شنبه ۱۴ خرداد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به‌ منظور رفاه حال زائران امام (ره)، سرویس‌دهی در خط ۵ مترو از ساعت ۵ بامداد یک‌شنبه ۱۴ خرداد و سایر خطوط درون‌شهری از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد آغاز می‌شود، اظهار کرد: فاصله حرکت قطارهای خط یک مترو در روز ۱۴ خرداد از ابتدای صبح تا پایان مراسم از ۷ دقیقه به ۵ دقیقه و فاصله حرکت قطارها در خطوط دو و چهار از ۷ دقیقه به ۶ دقیقه، کاهش می‌یابد.

بهرامی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی، در محدوده حرم مطهر و بهشت زهرا (سلام الله علیها)، ۲۱۶ دستگاه وَن برای خدمات‌رسانی در مراسم ارتحال امام (ره) در اختصاص داده است، تصریح کرد: وَن‌های اعزامی از بامداد یک‌شنبه ۱۴ خرداد و از ابتدا تا اتمام مراسم در دو محور، یکی از میدان بصیرت و افراسیابی (قطعات جدید) تا باب الشهداء و دیگری از ابتدای خیابان علامه عسگری شرق تا درب ورودی حرم مطهر به صورت رفت و برگشت به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات ویژه‌ای نیز به این مناسبت از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک برای مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) تدارک دیده شده است؛ ۳۰ هزار فضای پارک برای خودروهای زائران آماده‌سازی شده و اقدامات اجرایی در راستای آماده‌سازی و نگهداشت محیط اطرف و معابر منتهی به حرم امام (ره) همچون تسطیح، خط‌کشی و نصب نیوجرسی در این محدوده و شبکه معابر آن نیز اجرا شده و در دست انجام است.

معاون شهردار تهران در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) به شهروندانی که یک‌شنبه ۱۴ خرداد برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای امام راحل عازم حرم مطهر هستند، توصیه کرد تا به جای خودروی شخصی با استفاده از مترو و اتوبوس به این مراسم رفت و آمد کنند.

طرح کفشداری امام رضا(ع) اثرگذار بود

تولیت حرم امام(ره) در بازدید از کارگاه طراحی گرافیک امام مردم از اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران تقدیر کرد و گفت: طرح آلمان کفشداری امام رضا (ع) طرحی اثرگذار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با همراهی رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی با حضور در حسینیه جماران ضمن بازدید از کارگاه طراحی گرافیک امام مردم که به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام برگزار شده بود، از اقدامات سازمان زیباسازی در سالگرد ارتحال امام(ره) و نیز اکران‌های فرهنگی میلاد امام رضا(ع) تقدیر کرد.

به گفته سید حسن خمینی طرح ویژه سازمان زیباسازی در ایجاد المان کفشداری حرم مطهر امام رضا یک اقدام خلاقانه و اثرگذار بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد که تحول در چهره شهر حاصل بهره‌برداری صحیح از فضاهای تبلیغات شهری و ایده‌های اتاق فکر این سازمان است که در مناسبت‌های مختلف نیز قابل‌لمس است.

پاکسازی و ساماندهی ۸۰ هزار متر مربع از ضلع شمال غربی حرم امام خمینی(ره)

شهردار منطقه ۱۳ نیز با اشاره به مساحت ۸۰ هزار متر مربعی پهنه منطقه۱۳ در ضلع شمال غربی حرم گفت: عملیات پاکسازی در دو بخش رفت و روب و امور مربوط به فضای سبز اجرایی شده است.

محمدهادی علی‌احمدی گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی اداره کل خدمات شهری شهرداری تهران و پیش‌بینی حضور میلیونی زائران از سراسر کشور در مراسم ارتحال سی و چهارمین سالگرد امام خمینی(ره)، منطقه۱۳ همسو با تعداد دیگری از مناطق شهر تهران نسبت به انجام رفت و روب و پاکسازی محوطه حرم مطهر اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه مساحت پهنه تحویلی منطقه۱۳، ۸۰ هزار متر مربع بوده و در ضلع شمال غربی واقع شده است، افزود : ۵۰ هزار متر مربع از فضای مورد اشاره، فضای سبز و ۳۰ هزار متر مربع آن محوطه آسفالتی است که عملیات پاکسازی آن از اوایل خرداد ماه آغاز و در حال حاضر رو به اتمام است.

شهردار منطقه۱۳ اظهار داشت: عملیات پاکسازی روزانه با بکارگیری ۴۰ نفر نیروی کارگر خدمات شهری و با استفاده از دستگاه‌های جاروب بزرگراهی، خاور، فان و واترجت و تانکر آب انجام می‌شود.

به گفته این مسئول، علاوه بر رفت و روب، حدود ۱۵ متر مکعب از ضایعات حاصل از رفت و روب و خاک و نخاله نیز در پهنه تحویلی با استفاده از چندین دستگاه خاور جمع‌آوری شد.

شهردار منطقه۱۳ همچنین با اشاره به استقرار چهار دستگاه تانکر در پهنه منطقه۱۳ به منظور خدمت‌رسانی به شهروندان اضافه کرد: شست وشوی دو هزار و دویست متر طول گاردریل و نیوجرسی، رنگ‌آمیزی دیوار پهنه به مساحت هزار متر مربع نظافت باغچه و علف‌زنی و علف‌کشی هم از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

علی‌احمدی یادآور شد: در حال حاضر، حوزه خدمات شهری منطقه۱۳ و خدمات شهری نواحی چهارگانه در حالت آماده‌باش و اجرایی بوده و تا پس از پایان مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) خدمات‌رسانی ادامه خواهد داشت.

از استقرار ۴۵۰ پاکبان و نصب ۱۰۰ مخزن زباله در حرم امام (ره)

رضا شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز با تشریح اقدامات این سازمان برای برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: مجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با دستور شهردار تهران و تاکید معاون خدمات شهری با همه توان در این مراسم حضور خواهد یافت تا به بهترین شکل ممکن در خدمت عاشقان روح‌الله و ارادتمندان معمار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی‌مان باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان مدیریت پسماند از ۱۰ روز قبل با اعزام ماشین‌آلات تخصصی سبک و سنگین نسبت به بهسازی و نظافت اطراف حرم مطهر اقدام کرد. تیم‌های ویژه جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب هم در محدوده مستقر و اقدام به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد کردند. این عملیات هر سه روز یکبار تکرار شد تا در روز ۱۴ خرداد زائران با مشکلی روبرو نشوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران افزود: همچنین تیم‌های ویژه مبارزه با حیوانات مضر شهری (موش) با استقرار در محل نسبت به طعمه‌گذاری در رینگ‌های اطراف محل برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام اقدامات لازم را انجام دادند. ۶۰۰ کیلوگرم کیسه پلاستیکی نیز برای نظافت و استفاده در کفشداری‌های حرم به مسئولان امر تحویل داده شد که بلافاصله پس از پایان مراسم توسط همکاران زحمتکشم که در محل مستقر هستند جمع‌آوری و بازیافت خواهد شد.

شرفی با بیان اینکه برای رفاه حال زائران حدود ۱۰۰ مخزن زباله در محل‌های پیش‌بینی شده، جانمایی می‌شود، افزود: همان‌طور که اشاره کردم تعدادی ماشین‌آلات سنگین مانند لودر و کامیون هم برای تسطیح، بهسازی، خاکبرداری و دپوی خاک در حرم امام خمینی (ره) مشغول فعالیت هستند که این اقدامات تا شب اجرای مراسم یعنی پیش از ۱۴ خرداد ماه به انجام می‌رسد.

وی در مورد اقداماتی که روز ۱۴ خرداد توسط کارکنان سازمان مدیریت پسماند انجام می‌شود هم اظهار کرد: با حضور بیش از ۴۵۰ پاکبان زحمتکش، نظافت حرم مطهر و اطراف آن در پیش، حین و پس از اجرای مراسم سالگرد انجام می‌شود و یک‌صد و ۵۰ نفر از عوامل نظارتی و اجرایی نیز در محدوده حرم مستقر خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: هشت دستگاه تانکر آب برای شستشوی معابر، چهار دستگاه خودروی حمل پسماند مکانیزه در کنار چهار دستگاه خاور روباز در زمان برگزاری مراسم در محل مستقر خواهند شد تا به زائران خدمات‌رسانی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha