امام‌جمعه رشت: آثار فرهنگی منفی افزایش قیمت‌ها مورد توجه قرار بگیرد

رشت- ایرنا- امام‌جمعه رشت گفت: تورم افسار گسیخته زمینه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به‌ویژه در کالاهای اساسی شده است که این مهم آثار منفی فرهنگی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت، اظهار کرد: افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در کنار اثرهای فرهنگی، تاثیرهای دیگری را در مردم ایجاد می‌کند، از این رو باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قصد سیاه‌نمایی خدمات دولت سیزدهم را ندارد، افزود: دولت مردمی خدمات فراوانی را در مدت فعالیت خود ارایه داده و از این رو برخی موارد که بیان می‌شود، از سر دلسوزی است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به تلاش‌های دشمنان خارجی و داخلی و صرف هزینه‌های بسیار برای ناکارآمد جلوه دادن دولت سیزدهم، بیان کرد: آنان برای ویرانی اقتصاد کشور هم هزینه می‌کنند اما باید به این مهم توجه شود که همه چیز دست دشمن نیست و ما هم باید از داخل کشور تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های دولت در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: مسئولان مربوطه، مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن باید فکری دیگر داشته باشند، شیوه‌های کنونی خانه‌سازی و تامین مسکن برای مردم، باز هم پاسخ نمی‌دهد و بخشی از مردم توان پرداخت مبلغ‌های تعیین شده را ندارند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دولت در بخش مسکن، خود باید متولی باشد و به بخش خصوصی ندهد، اضافه کرد: قصد نفی بخش خصوصی و خصوصی‌سازی در عرصه‌های مختلف را ندارم اما برخی از کارهای در دست این بخش، پاسخ نداده است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که دولت و همه مسئولان مربوطه در بخش مسکن، طرح‌هایی برای قشرهای آسیب‌پذیر جامعه داشته باشند.

امام‌جمعه رشت در ادامه با اشاره به فرارسیدن سی و چهارمین سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: امام راحل یکی از نعمت‌های خداوند به بشریت در سده حاضر بوده و هست؛ آن امام (ره) خدمات بسیار ارزشمندی به اسلام، مسلمانان و جوامع بشری ارایه داد.

وی با بیان اینکه امام راحل روحیه عزت‌طلبی، آرمان‌گرایی، خوداتکایی و روحیه مبارزه‌طلبی و نفی سلطه را ایجاد کرد، افزود: پس از رحلت امام (ره)، انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر امت اسلامی، دنیای اسلام و نایب امام زمان (عج) انجام شد، هر قدر ملت ایران و مردم دنیا از جایگاه پرعظمت رهبر می‌شنوند، نسبت به رهبر فرزانه انقلاب دلداده‌تر می‌شوند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و زندانی کردن امام راحل، اظهار کرد: امروز نام شاهنشاهی در ایران محو و منفور و نام امام خمینی (ره) برای همیشه زنده و محبوب است؛ نام امام جامع‌ترین، محبوب‌ترین و زیباترین اسم برای مستضعفان دنیا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha