۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85129532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه مهاباد: امام خمینی (ره) شخصیتی بی‌نظیر در همه ابعاد بود

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بی‌نظیر در همه ابعاد مختلف سیاسی، دینی اجتماعی بود و ضروری است ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی ایشان مطالعه و برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: امام خمینی (ره) دارای شخصیتی متمایز در رفتار و کردار و یک الگوی کامل برای مسوولان در نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: باید زندگی این شخصیت بزرگ جهان اسلام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به عنوان الگو و سرمشقی برای تمام مردم و مسوولان قرار گیرد.

امام جمعه مهاباد همچنین ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: دوست داشتن خانواده رسول الله (ص) و اهل بیت (ع) ۲ بال رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است که انسان با کمک آنها می‌تواند به ملکوت پرواز کند.

ماموستا امامی در ادامه به نشست استانداران استان‌های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه اشاره کرد و گفت: توسعه مبادلات تجاری منطقه می‌تواند نقش چشمگیری در پیشرفت منطقه داشته باشد و منافع ۲ کشور (ایران و عراق) را تامین و برآورده کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، گردهمایی بزرگ مسلمانان در حج را کنگره عظیم و تاثیر گذار در جهان اسلام نامید و افزود: فریضه مهم حج یکی از عبادت‌های بی‌نظیری به شمار می‌رود که اتحاد، انسجام و وحدت مسلمانان را به جهانیان نشان می‌دهد.

امسال، سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است؛ روح بلند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha