۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبر: 85129616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره توت در روستای ترکان شهرستان مروست یزد برگزار شد + فیلم

یزد - ایرنا - دومین جشنواره توت، روز جمعه طی مراسمی در روستای ترکان شهرستان مروست استان یزد با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این جشنواره برنامه‌های متنوع از جمله گشت‌وگذار در مزارع و باغ‌های توت، عرضه محصولات میوه توت، اجرای بازی‌های بومی و محلی و اجرای نواها و آواهای محلی برگزار شد.

مهران فاطمی استاندار یزد که برای بازدید از پروژه های نهضت مسکن ملی به این شهرستان سفر کرده بود نیز در این جشنواره حضور یافت و گفت: برگزاری اینگونه مراسم ها نقش مهمی در پویایی روستاها دارد و این روستا نیز دارای پتانسل های بسیار زیادی است که برگزاری این رویداد باعث خواهد شد به دیگران معرفی شود.

احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی آثار ملموس و ناملموس و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی، اقتصادی و گردشگری این منطقه است و آداب‌ و رسوم و همچنین محصولات صنایع‌دستی ترکان به‌منظور رواج صنعت اکو توریسم روستایی، شناسایی ظرفیت‌ها و ابنیه تاریخی روستا به نمایش گذاشته شده است.

روستای ترکان از توابع شهرستان مروست در استان یزد، ۳۵ هکتار بافت منسجم تاریخی دارد و جزو روستاهای هدف گردشگری است و در ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha