ارزش کالاهای ترانزیت خارجی حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه ۲۵ درصد رشد یافت

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۲۵ درصدی ارزش کالاهای ترانزیت خارجی حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در 2 ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

«علی‌اصغر عباس‌زاده» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ارزش کالاهای ترانزیتی خارجی گمرکات استان کرمانشاه در این مدت را ۳۴۹ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۲۴۳ دلار به وزن ۴۶۳ هزار و ۳۹۰ تن عنوان کرد.

وی افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۵ درصد رشد و از لحاظ وزن ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبداء گمرکات استان کرمانشاه را مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین و عمده کالاهای ترانزیت خارجی با مقصد حوزه نظارت گمرکات استان را اتومبیل مستعمل و گوشت مرغ منجمد عنوان کرد.

فعالیت هفت مرز رسمی و بازارچه مرزی در استان کرمانشاه

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha