۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85130068
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان شادگان خریداری شد

۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85130068
 ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان شادگان خریداری شد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان با اشاره به روند برداشت گندم در این شهرستان گفت: تاکنون ۵۰ هزار تن محصول با نرخ مصوب از کشاورزان شادگان خریداری و به مراکز خرید تحویل داده شده است.

جمشید اسلامیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گندم‌کاران شادگان در دهستان‌های بوزی، حسینی و شهر دارخویین گندم برداشت شده خود را به مرکز خرید تضمینی گندم تحویل دادند.

وی ادامه داد: ۱۷۵ کمباین مهاجر و پنج کمباین بومی برداشت گندم از مزارع شادگان را عملیاتی کردند و اکنون تعداد این کمباین‌ها به زیر ۲۰ عدد رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان با پیش‌بینی برداشت بیش از ۵۲ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان گفت: ۲۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی شادگان در سال زراعی جاری به کشت گندم اختصاص یافته است؛ سه مرکز خرید نیز با قیمت مصوب ۱۵۰ هزار ریال، گندم را از کشاورزان خریداری می‌کنند.

اسلامیان با بیان اینکه عملیات ردیابی آفت سوسک چوبخوار در نخلستان‌های شادگان توسط کلینیک گیاه پزشکی طبیعت انجام شد، اظهار کرد: نخلستان‌های این شهرستان در برابر آفت سوسک چوبخوار ایمن شدند و برای ردیابی آفت چوبخوار خرما در شهرستان، نصب تله نوری انجام شد.

۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نخلستان در شهرستان شادگان وجود دارد که عمده ارقام آن شامل استعمران، گنطار، بریم، دیری، خضراوی و برحی می‌باشند.

شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.
علاوه بر خرما، گندم، انواع سبزیجات و بامیه از عمده‌ترین محصولات کشاورزی شادگان به‌شمار می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha