نماینده مجلس خبرگان رهبری: ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) بر پایه آموزه‌های دینی بود

مهاباد - ایرنا - نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) بر پایه آموزه‌های دینی بود و ایشان نمونه یک انسان کامل و الگو برای جهانیان محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله عسگر دیرباز روز شنبه در آیین سالگرد ارتحام امام خمینی (ره) در مهاباد اظهار کرد: اعتماد به مردم و تکیه بر قدرت آنان یکی از ویژگی‌های امام راحل بود که با بهره گیری از ظرفیت مردم توانست بر استکبار پیروز شود.

وی با بیان اینکه مخالفت در دوران رژیم پهلوی در تمام سطح گسترش یافته بود، افزود: امام راحل زمانی مردم را به مبارزه با رژیم پهلوی دعوت کرد که خود نیز وارد میدان این مبارزه شده بود.

نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مردم از دیدگاه حضرت امام در دوران مبارزه به تمام اقشار با مذاهب و افکار مختلف تعلق می‌گرفت و هیچ فرقی بین آنان قایل نبودند.

آیت‌الله دیرباز با بیان اینکه مردمان اهل سنت و کُرد زبان یکی از پیشگامان عرصه مبارزه با رژیم طاغوت بودند، گفت: مردم مرزنشین در دوران انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب و همچنین دفاع مقدس با تقدیم شهدای زیادی، وفاداری خود به نظام نشان دادند.

وی با بیان اینکه گسترش و هجوم داعش در منطقه یکی از درس‌های بزرگ برای منطقه مرزی شمالغرب کشور بود، افزود: مردم اهل سنت و کُرد زبان ما هیچگاه روی خوشی به داعشیان نداشته و در دفاع از کیان و مرز و بوم خود همراه سایر مردم پیشقدم بوده‌اند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بالاترین هنر امام(ره) این بود که پای مردم را به فعالیت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در راستای توسعه مردم‌سالاری دینی باز و از این طریق جمهوری اسلامی را پایه گذاری کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری: ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) بر پایه آموزه‌های دینی بود

فرماندار ویژه مهاباد هم در این مراسم ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: اثرگذاری اندیشه امام در جهان اسلام پیامبر گونه بود و این تاثیر در جهان بطوری گسترش یافت که همه سیاسیون و حتی دشمنان اذعان دارند که این مرد بزرگ نگاه دنیا را تغییر داده است.

حسن عباسی با بیان اینکه نهضت امام اسکتبار ستیزی در جهان اسلام زنده کرد، ادامه داد: امام خمینی (ره) تمام تلاش خود را بکار گرفت تا امت اسلامی را بیدار و متوجه مهمترین خطرات تهدید کننده اسلام کند و در این راه با همراهی مردم پیروز هم شدند.

وی به بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام راحل پرداخت و اظهار کرد: اگر زوایای زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گیرد یکی از برجسته‌ترین ابعادآن عنایت خاص ایشان به خانواده و فرزندان بوده است.

عباسی افزود: نقش خانواده‌ها در سیره امام راحل و اثر آنها در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست بنابراین کسانی که دوستدار نظام و انقلاب اسلامی هستند باید با پیروی از ایشان در تربیت نسلی مؤمن و انقلابی تلاش کنند.

امسال، سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است؛ روح بلند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha