دادگستری استان کرمانشاه سالانه درگیر بیش از ۵۰۰ هزار پرونده است

کرمانشاه- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه سالیانه با بیش از ۵۰۰ هزار پرونده درگیر هستیم که نیازمند توان مضاعف است، گفت: آکاهی‌بخشی لازم باید صورت گیرد تا ابرمشکل دادگستری که ورودی بالای پرونده‌هاست کم شود.

به گزارش ایرنا، «پرویز توسلی زاده» روز شنبه در دیدار مدیر کل صدا و سیمای کرمانشاه افزود: در حوزه مدیریت اختلافات، تمکین پذیری قانون توسط مردم و تبیین هزینه های جرم نیازمند آگاهی بخشی هستیم.

وی با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در دادگستری فراتر از سایر دستگاه‌ها است، یادآور شد: خروجی مشکلات جامعه و همچنین ادارات در دادگستری مطرح می شود.

عالی ترین مقام قضایی کرمانشاه یادآور شد: نیاز داریم در بخش‌های مختلف از طریق صدا و سیما با مردم سخن بگوییم بخصوص در حوزه مدیریت اختلافات، تمکین پذیری قانون توسط مردم و تبیین هزینه های جرم و مواردی از این دست تا مراجعات را کاهش دهیم.

مدیر کل صدا و سیمای کرمانشاه هم برآماگی صدا و سمای مرکز استان برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: قوه قضاییه به نوعی آخرین محل رجوع مردم در اختلافات است و هرکس از هر جایی گله ای دارد در دادگستری مطرح می کند و این حجم کار را بسیار بالا برده است.

«محمد منتظرحجت» افزود: وظیفه داریم با حضور مسوولین قضایی در برنامه های صدا و سیما آگاهی های لازم را ایجاد کنیم و از بار پرونده و ورودی زیاد آن بکاهیم.

در پایان این نشست مصوب شد با همکاری دادگستری و صدا و سیمای مرکز استان برنامه‌ای به صورت هفتگی با موضوعات خاص حقوقی و قضایی تهیه و در سیمای مرکز استان پخش شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha